No és cap secret que feia temps que Mitsubishi alimentava les expectatives entorn d'un possible retorn del Montero, un nom amb molt pes dins del món del 4x4. Tanmateix, els últims moviments de la marca apunten que aquest retorn no serà immediat. En aquest sentit, el projecte original sembla haver-se refredat, almenys ara per ara, mentre la companyia estudia nous enfocaments per recuperar el seu lloc en el segment.
Es pot destacar que Mitsubishi sí que té en desenvolupament una nova generació del Montero Sport, encara que el cert és que aquest model poc ha de veure amb aquell Montero que va fer història. El nou SUV, derivat directament de la pick-up L200, està orientat a mercats concrets i no comparteix ni el plantejament tècnic ni la filosofia original que va fer del Montero una llegenda en rutes difícils i raids extrems.
El destacable en aquest cas és que la marca estaria valorant redefinir per complet el concepte del Montero. Una de les possibilitats que s'estudien és aprofitar el nom eliminant el cognom "Sport", amb l'objectiu de reforçar la seva imatge com a model global i amb autèntiques capacitats fora de l'asfalt. Una altra línia oberta té a veure amb una reinterpretació més moderna basada en el prototip DST, un concept que anticipa com podria ser el futur dels 4x4 de durs en l'era de l'electrificació.
Més pausa que renuncia, però amb objectius ambiciosos
Encara que pugui semblar un pas enrere, el cert és que Mitsubishi no ha renunciat del tot a recuperar el Montero. Simplement està ajustant la seva estratègia, probablement en espera d'un moment més favorable o d'una plataforma més adequada per a un tot terreny que estigui a l'altura del que s'espera d'aquest nom. Mentrestant, la marca no oculta la seva intenció d'enfrontar-se a referents històrics com el Toyota Land Cruiser, un model que, en el dia d'avui, domina sense rivals clars la seva categoria.
En definitiva, Mitsubishi està jugant les seves cartes amb cautela, conscient que reviure una icona no és només qüestió de disseny o màrqueting. El futur Montero —sigui com sigui— haurà d'estar ben armat per poder competir en un segment que no perdona errors i on el llegat pesa tant com la innovació.