Honda és una de les marques que compten amb models, en concret tres, al Top 10 de cotxes més venuts del món. Són, en concret, l'Honda CR-V, l'Honda HR-V i l'Honda Accord, però el gruix de les seves vendes es concentra al Japó i els Estats Units. Per millorar el seu volum de vendes a Europa acaben de decidir donar un renovat impuls al seu model elèctric més petit, del qual llancen una edició especial. Ens referim a l'Honda e Limited Edition.

Honda i
Honda e

Completament elèctric

L'Honda e és completament elèctric i és també el benjamí de la marca japonesa. I té cert aire retro, ja que evoca l'Honda Civic dels anys setanta, un cotxe que va ser molt popular al Japó i, una mica menys, a Europa. A Espanya només es va vendre a les Canàries, la qual cosa el converteix en un model poc conegut. Per això, al nostre país són molt pocs els que perceben que aquest nou Honda i sigui al Civic dels anys setanta el mateix que el Fiat 500 a l'utilitari que va dissenyar Dante Giacosa i suposi, allà al Japó, el mateix que a Alemanya va suposar el Bettle. Sigui com fos, el cert és que el Honda i aquí és i, encara que no entenguem del tot què significa, té virtuts que mereixen valorar-se. Una, la més gran, és ser completament elèctric i l'altra, comptar amb una edició limitada comola que aquí ens ocupa.

Com és l'edició especial?

El nou Honda e Limited Edition arriba al mercat amb només 50 unitats per a tot Europa que es repartiran les diferents divisions nacionals de la marca. Destaca pel seu singular pintura de carrosseria, denominat Rojo Cristal Platinum. El panell del sostre, inclòs l'espòiler al final de la peça i sobre la contraporta posterior amb la lluneta tintat, el plafó que allotja els pilots posteriors rodons i els emblemes comercials del Honda i són de color negre brillant, el que ofereix un preciós contraste. A l'interior, l'Honda e Limited Edition ofereix, com és obligat en Honda, la més avançada tecnologia: destaca el quadre d'instruments i la pantalla multimèdia de 12,3 polzades. Tenim també sostre panoràmic, els seients calefactables i una avançada tecnologia de seguretat que comprèn elements com les càmeres retrovisores amb pantalles de cinc polzades. El cotxe es comercialitza amb un motor elèctric de 154 CV. L'únic dolent és el preu: a Alemanya, on ja està a la venda, es comercialitza per 41.900 euros.