Milers de conductors destrossen l'embragatge del seu cotxe per aquest costum a tots els semàfors

Hi ha una mania molt perillosa per a l'embragatge dels nostres cotxes que la gent sol tenir. I aquesta consisteix a trepitjar l'embragatge del cotxe mentre està posada la primera marxa, quan arriben a un semàfor en vermell, a un STOP o quan hi ha trànsit. Provoca un desgast innecessari en l'embragatge o en altres components, com el sistema hidràulic, mentre que no aporta cap mena d'avantatge que es pugui esmentar. Així que és millor que deixis de fer-ho com més aviat millor.

Aquest gest no té importància en parades de pocs segons, d'entre cinc i deu, com en els cediu el pas, però quan arribes a un semàfor en vermell o et trobes amb retenció, el que recomanen els experts és posar punt mort i deixar anar el pedal de l'embragatge. D'aquesta manera, aconseguiràs allargar la vida útil de l'embragatge, i t'estalviaràs possibles imprevistos, una cosa que notaràs a llarg termini. Els experts no tenen dubtes al respecte, i has de fer cas a les seves recomanacions.

En condicions normals, encara que tot depèn del model i de l'antiguitat del cotxe, un embragatge sol durar prop de 200.000 quilòmetres. Però aquesta xifra pot posar-se en perill si no deixes de donar-li un mal ús, arribant a reduir-se dràsticament a uns 160.000 quilòmetres. Comença a usar el punt mort o el fre de mà, que són les dues millors opcions per aturar el cotxe quan estàs parat, i no trepitgis tant el pedal de l'embragatge.