Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que estava aconseguint alguns models de fabricants com MG, fabricants històricament europeus pitjor que ara formen part de grans grups de la Xina, per adonar-se que són precisament aquest tipus de models els que estan triomfant entre els elèctrics a Europa.

Han estat ja alguns els fabricants els que han apuntat que és molt difícil competir contra aquest tipus de models que arriben a Europa des de la Xina, entre altres coses perquè ho fan amb preus molt més baixos que els que marquen fabricants europeus, és el cas de Peugeot, Renault o Opel, entre molts d'altres.

Sent com són els cotxes elèctrics models molt més cars que els de combustió, cada vegada són més els conductors que, sense un pressupost molt elevat però amb ganes de passar-se a un cotxe elèctric, veuen en models com el MG4 i el ZS opcions molt interessants per fer aquest salt.

Itàlia planeja seguir els passos de França

No és casualitat llavors que el govern francès hagi impulsat una nova mesura per intentar frenar les vendes dels cotxes elèctrics que arriben de la Xina. Si bé és cert que a nivell legal no es pot ajudar el mercat local per sobre d'un mercat internacional, el govern francès sí que tenen cert marge per atorgar certs ajuts als cotxes elèctrics, no tan sols basades en la seva contaminació sinó també la contaminació que genera la seva fabricació i transport, i allà és on els models xinesos perden respecte als europeus.

 

Una mesura proteccionista per al mercat francès que sembla el govern italià no tan sols ha vist amb bons ulls, sinó que pretén també seguir encara que amb les seves peculiaritats. D'aquesta forma, no seria estrany que d'aquí a uns mesos s'anunciarà una nova sèrie de requisits perquè certs cotxes elèctrics puguin optar o no als ajuts governamentals.

La idea no és cap altra que la de potenciar les vendes dels cotxes no tan sols italians sinó de marques europees que no fabriquen en territori europeu, una manera de lluitar contra la invasió de cotxes elèctrics de la Xina que està suposant cada vegada una quota de mercat més gran i alhora un repte més gran per a les marques europees.