Quan es parla de SUV japonesos, el Toyota C-HR híbrid sol aparèixer primer en la conversa. Tecnologia, eficiència i un disseny cridaner. Però el que molts passen per alt és el preu: des de 30.750 euros. No tothom està disposat a pagar tant. I allà és on el Nissan Juke guanya protagonisme.
El Juke no és el més modern de la seva classe. El seu disseny pot semblar antiquat, fins i tot estrany per a alguns. Però continua tenint personalitat. Els seus fars Full LED, la carrosseria compacta i les seves proporcions equilibrades el converteixen en un SUV urbà amb caràcter propi. Res discret. I encara que el Volkswagen T-Cros o el Kia Stonic són rivals directes, pocs es confonen en veure'l passar.
Un tapat entre els B-SUV a tenir molt en compte
A l'interior en sorprèn més del que s'espera. El maleter arrenca en 422 litres i arriba a 1.305 litres amb els seients abatuts. Molt pràctic per a viatges curts o escapades de cap de setmana. I tanmateix, molts compradors l'elegeixen per una altra raó: el preu. Des de 21.400 euros finançat, o 22.650 al comptat, el col·loca milers d'euros per sota de l'híbrid de Toyota.
El que sí que té menys opcions és la mecànica. Només una: el motor tricilíndric gasolina 1.0 DIG-T, amb 114 CV i 200 Nm de parell màxim. Està associat a una transmissió manual de sis marxes i a la tracció davantera. Res d'electrificació. A canvi, ofereix xifres més que suficients: de 0 a 100 km/h en 10,7 segons i una velocitat punta de 180 km/h. Un motor senzill, però eficaç.
No té l'etiqueta ECO, però el compensa amb un equipament impressionant
L'equipament, en canvi, està molt cuidat. Pantalla central de 12,3 polzades, ordinador de viatge amb pantalla TFT de 7 polzades, Android Auto i Apple CarPlay sense fil, càmera de visió posterior, i llantes d'aliatge bitò de 17 polzades. Tot això ve de sèrie fins i tot en els acabats bàsics. Un punt fort davant models més cars que obliguen a pagar extres.
El gran inconvenient és evident: no té etiqueta ECO. Mentre el Toyota Yaris Cross i el C-HR ofereixen versions híbrides més netes, el Juke continua confiant en un únic bloc de gasolina. Nissan ho compensa amb un argument sòlid: una garantia de fins a 10 anys. Per als qui valoren seguretat i baixos costos de manteniment, aquesta cobertura pot inclinar la balança.