Un dels grans encerts de Nissan amb la nova generació del seu Qashqai és que, a diferència del que passava amb les generacions anteriors, en aquesta actual generació ja podem comptar amb diferents opcions mecàniques, entre elles una opció híbrid auto recarregable que el converteix en una de les opcions més interessants al mercat i en un dels principals rivals del model estar consolidats amb aquest tipus de motor com és el cas del Toyota RAV4 o del nouvingut Toyota Corolla Cross.
El problema amb aquest tipus de models és que, si bé és cert que no tenen un preu tan elevat com el que tenen aquest tipus de models però amb motor híbrid endollar parli o amb motor elèctric, el fet que no puguin comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT els deixa fora del programa d'ajuts incentius del govern, el Pla MOVES, que no busca cap altra cosa que precisament intentar augmentar les vendes dels PHEV i els EV a Espanya.
D'aquesta forma, si bé és cert que comptant amb diferents descomptes el preu de partida de la versió híbrid auto recarregable del Qashqai ronden els 33.000 €, un preu interessant tenint en compte que arriben amb una mecànica HEV de 190 cavalls, hi ha una opció al nostre mercat molt més interessant i que forma part del mateix segment.
El Mitsubishi Eclipse Cross, un SUV més interessant per preu que el Nissan Qashqai
I aquest no és cap altre que el Mitsubishi Eclipse Cross, un SUV de mida compacta que tan sols es comercialitza al nostre país amb un motor híbrid endollable. Gràcies a comptar amb aquest tipus de mecànica, aquest model japonès sí que entra en el programa d'ajuts del govern, per la qual cosa, sumats aquests ajuts a les promocions del fabricant, el preu de partida d'aquest Mitsubishi es queda per sota del que té el Qashqai amb un motor híbrid auto recarregable.
Evidentment el gran argument de venda d'aquest model és que compta amb aquesta mecànica híbrida endollable, un motor que li permet tenir més de 40 km d'autonomia en manera 100 × 100 elèctric, perfecta per al dia a dia en entorns urbans, així com amb un motor de combustió perfecte per a llargs viatges a la carretera i autopista.
A més, un altre factor interessant d'aquest model és que, a diferència del que passa amb el Nissan, el Mitsubishi compta amb tracció a les quatre rodes, per la qual cosa, més enllà que sigui un model més eficient, amb millors avantatges a través de l'etiqueta de la DGT, més barat i per a molts més atractiu quant a disseny, és més capaç lluny de l'asfalt.