Els SUV no és que estiguin precisament de passada. Més aviat al contrari. Aquest tipus de carrosseries, com bé saben en Seat, Peugeot, Citroën, Renault i companyia han arribat per quedar-se. De moment, després de pocs anys als mercats més potents a nivell mundial, ja no han deixat gairebé en l'oblit les berlines i els monovolums.

Això sí, si hi ha un grup de marques que pot presumir millor que altres de saber molt bé com dissenyar i fer d'ells models molt reeixits, aquestes no són d'altres que les marques prèmium. Entre altres coses perquè van ser precisament marques com Mercedes, Audi o BMW les que van començar apostant per ells.

 

En el cas de la marca de l'estrella de plata, el seu catàleg actual de models d'aquest tipus és ja molt nombrós, amb el GLA com el model d'accés a la categoria. Això sí, per molt que sigui el SUV més barat de Mercedes això no significa que sigui un SUV barat. És per això que molts dels quals busquen un prèmium tenen també en ment altres alternatives potser més econòmiques com és el cas del Lexus UX, el SUV més compacte de la marca prèmium de Toyota.

El Lexus UX és un dels millors SUV híbrids compactes prèmium del moment, però el GLA PHEV està un esglaó per sobre

En aquest sentit, el problema en aquests dos models és que no hi ha un punt intermedi en el cas del Mercedes. El GLA d'accés té un preu de, com bé veiem en quecochemecompro.es, 38.638 euros, un preu ja bastant més elevat que el que té el Lexus, que com veiem a l'esmentat mitjà, parteix des dels 31.600 euros, un preu molt més 'assumible'.

Més enllà de l'evident diferència de qualitat (per molt que el Lexus sigui un model prèmium el GLA està diversos esglaons per sobre), el problema en aquest cas és que els que busquen un SUV compacte de Mercedes amb motor híbrid han d'anar directament a la versió PHEV del GLA ja que, almenys de moment, els alemanys no han llançat al mercat una versió HEV d'aquest model.

 

En aquest cas, el GLA PHEV té un preu de 48.685 euros, un preu molt desorbitat per a molts. I més tenint en compte que és més de 17.000 euros més car que el Lexus que, pesi no comptar amb un motor híbrid endollable, sí que és una solució molt top per tenir un model híbrid a un preu interessant dins del segment de les prèmium.

Així, si el pressupost no és precisament el principal argument de compra (poques vegades ho és amb models d'aquest tipus), evidentment el Mercedes és l'opció a escollir. Tanmateix, si el que volem és un SUV prèmium híbrid, ben dotat en tots els sentits i amb un preu molt més raonable, el Lexus ha de ser l'opció a escollir.