Mercedes és una de les marques més capdavanteres del mercat quant a luxe, esportivitat i tecnologia. Fa dècades que els germànics ho són i, com bo marca prèmium que són, en molts casos prioritzen altres aspectes abans que el de les pures vendes. Això sí, en els últims mesos ha quedat demostrat que Damlier, la multinacional que té empreses com Mercedes Benz o Smart, no té cap intenció de continuar apostant per models que no donen cap tipus de retorn.
O almenys que no tenen el rendiment que se suposava que tindrien en el seu moment. Especialment evident és el cas de Smart, una marca fundada en el seu moment de l'aliança Swacth i Mercedes i que, malgrat que va tenir molt impacte amb els seus primers models, en els últims anys ha anat perdent pes a passos gegantescos.
En cap cas no sembla que el fabricant d'automòbils vagi a desaparèixer en els propers anys, però sí que és evident que Smart i, per tant, Mercedes, estan movent fitxa per intentar donar-li la volta a una situació en la qual diversos models són en el punt de mira. Un d'ells, de fet, ja ha deixat de fabricar-se en espera que arribi el seu relleu d'aquí a uns anys.
No és cap altre que el Smart EQ forfour, un model cent per cent elèctric les vendes del qual han estat més que mínimes a tot Europa i que ha provocat que la marca hagi pres la decisió de deixar de fabricar-lo.
Mercedes mou fitxa i ordena el cessament de la producció del Smart EQ forfour, un model que no ha tingut l'èxit esperat
Va ser fa ja uns mesos quan el model deixo de fabricar-se a la seva factoria francesa d'Hambach, instal·lacions que just després van ser venudes als britànics d'INEOS. Un moviment que molts ja van veure com més que negatiu i que va fer presagiar el que finalment ha passat ara. I és que, després del cessament de la seva producció en aquesta factoria, ara ha arribat el torn del cessament de la producció en la planta de Renault en Novo Mesto, Eslovènia.
Les xifres de vendes, com sol ser habitual en aquests casos, han estat definitòries. I és que el 2020 tan sols de van fabricar 15.449 unitats conjuntament del Smart EQ forfour i del Renault Twingo Electric, dos models que s'acoblaven a les mateixes fàbriques.
Xifres molt menors i que no han fet cap altra cosa que portar a Mercedes a prendre la decisió final de fer desaparèixer aquest model de Smart del seu catàleg i centrar-se en el desenvolupament del qual serà el seu successor que, això sí, ja se sap que serà un model que poc o gens haurà de veure i que, de fet, farà el pas cap al segment B.