Els mecànics expliquen per què utilitzar el cotxe diàriament menys de 15 quilòmetres està destrossant el motor

Si no acostumes a agafar el cotxe diàriament, i quan ho fas és sempre per realitzar trajectes curts, has de saber que estàs posant en perill el motor. Així ho han afirmat els mecànics amb més experiència, que estan acostumats a rebre clients que han tingut problemes precisament per aquest motiu. Hi ha una sèrie de factors que s'encarreguen d'explicar tot això, i per sort la solució al problema és realment senzilla.

Perquè els cotxes estan dissenyats per ser funcionals, i no per estar tant de temps estacionats, sense donar-los cap tipus d'ús. Altrament, succeeix que acumulen humitat, ja que no s'escalfen prou, l'aigua de la condensació no s'evapora i pot arribar a barrejar-se amb l'oli, reduint la seva capacitat de protecció, i provocant una avaria que és molt cara d'arreglar. I la bateria també pateix més, en consumir molta energia i no tenir temps per recarregar-se.

D'altra banda, el motor no arriba a la temperatura òptima, i s'acumulen residus de combustió, afavorint la formació de dipòsits de carboni en vàlvules, injectors i altres peces. Els sistemes anticontaminació també treballen pitjor, especialment, en els cotxes de combustible dièsel, que necessiten temperatures elevades per poder regenerar-se. Per a això, necessiten viatges llargs, ja que en trajectes massa curts poden obstruir-se.