Fins fa molt poc, el Mazda 3 podia presumir de ser un dels compactes més bonics i elegants del mercat, per no dir el més bonic. La marca japonesa ha fet un excel·lent treball, com sol ser habitual en el seu cas, a nivell de disseny amb aquest 3 que, ull, a més de ser un model amb unes línies que provoquen molts aplaudiments i bones crítiques, és un model atractiu també quant a la seva conducció.
El problema per al Mazda és que, a diferència del que passava fins ara, quan models com el Volkswagen Golf, el Seat León o el Ford Focus, entre d'altres, no li feien ombra en matèria de disseny, ha arribat el nou Peugeot 308 per a, almenys, disputar-li el tron en aquest sentit.
És evident que el disseny i els gustos és una mica sempre subjectiu, i que segurament molts no veuran cap d'aquests dos models com els més bonics, però també ho és que l'opinió generalitzada sí que va per aquest camí.
Tenint en compte que els dos són models que es mouen en un rang de preus similars, entre una altra coses perquè el Mazda és ja un 'veterà' i el Peugeot acaba de sortir al mercat, la pregunta que es fan molts és més que obvia: quin n'és millor comprar-ne?
La comparativa entre dos de els compacto més bonics i ben dotats del mercat
Si ens fixem en els seus preus, veiem en quecochemecompro.es que el preu de partida del nou Peugeot 308 és ara de 23.720 euros, un preu que exigeix finançament amb la marca i que arriba amb un descompte ja inclòs de 1.250 euros.
En aquest cas, aquest 308 arriba amb un motor de gasolina 1.2 PureTech de 110 cavalls de potència, la mecànica més senzilla de la gamma però que ofereix ja prestacions molt atractives.
Pel que es refereix a l'equipament, Peugeot ha optat per dotar-lo amb molta tecnologia fent d'ell el seu model de referència en aquest sentit. I és que, independentment de l'acabat elegit, tots els 308 compten de sèrie amb, entre altres coses, instrumentació digital, sistema multimèdia amb pantalla tàctil, Apple CarPlay, Android Auto, fars LED, control de velocitat, lector de senyals i assistent de carril.
Si ens centrem en el Mazda 3, veiem a l'esmentat mitjà que aquest té un preu de partida en la seva versió més bàsica de 23.045 euros, un preu que també requereix finançament i que arriba amb un descompte de 2.300 euros.
El punt al seu favor en aquest cas és que el Mazda compta amb un motor SkyActive-G de 122 cavalls de potència que, gràcies al seu sistema micro híbrid, li permet poder lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT. Quant al seu equipament, arriba de sèrie amb sistema multimèdia amb pantalla a color, sensors de pàrquing, ordinador, Head Up Display, control d'angle mort, fars LED, navegador, Apple CarPlay i lector de senyals de circulació. Així, per molt que el Peugeot sigui un model més modern i amb més tecnologia al seu interior, el Mazda, per preu i pel seu motor amb etiqueta ECO de la DGT, continua sent una millor opció.