Toyota va acabar el passat 2021 sent ni més ni menys que la tercera marca més reeixida al mercat espanyol. Un èxit que ha arribat de l'aposta clara i decidida per part dels japonesos pels seus motors híbrids.

El fabricant va voler desmarcar-se ja fa anys de la resta de fabricants generalistes i va apostar, sent la primera que ho feia, per fer dels seus motors híbrids el seu principal argument de vendes.

Que el Toyota Corolla hagi estat el compacte més venut en aquest passat 2021 per davant del Seat León és una clara mostra que l'aposta dels japonesos ha estat més que encertada.

Un fabricant que, ull, no basa el seu èxit en un o dos models, sinó que són alguns els seus representants els que fan d'ella una marca molt top. Entre ells, tres dels seus SUV, el RAV4, el nou i ja d'èxit Yaris Cross i el C-HR.

Precisament aquest últim, el C-HR, és el que ha aconseguit aquest passat 2021 ser el SUV més venut de la marca arribant a matricular ni més ni menys que 15.013 unitats, una xifra molt superior a la de 9.444 que ha aconseguit el RAV4.

Un RAV4 que no tan sols veu perillar el seu bon ritme de vendes per l'auge del C-HR, sinó que el Yaris Cross, la versió SUV del Yaris, ha arrencat la seva etapa comercial a Espanya amb magnificència. Això sí, el principal 'rival' del RAV4 no és cap altre que el C-HR, un model que, ull, ara en Toyota han millorat.

Toyota aposta per una millora a l'equipament del seu C-HR que posa encara més contra les cordes al RAV4

En cap cas de tràfic d'una actualització de meitat de cicle o un rentat de cara, sinó més aviat una aposta de Toyota per millorar el seu equipament incorporant un nou sistema d'infoentretenimiento per fer oblidar l'anterior, un dels punts febles d'aquest SUV.

A partir d'ara els C-HR comptaran amb el sistema Toyota Smart Connect, un sistema que arriba això sí de sèrie des del segon acabat, el denominat Advance, i que compta amb una pantalla tàctil de 8 polzades així com amb connectivitat Android Auto i Apple CarPlay sense fil. D'altra banda, ofereix també la possibilitat d'utilitzar serveis connectats sense requerir un smartphone, ja que inclou una targeta SIM. Un sistema que des de Toyota asseguren que és més fluid i ràpid que l'anterior.

D'altra banda, Toyota ha implementat altres millores en aquest acabat Advance, com nous colors, unes noves llantes de 18 polzades així com un nou disseny en la seva tapisseria. Amb aquest acabat unit al motor híbrid de 122 cavalls, que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, el preu d'aquest Toyota parteix des dels 26.350 euros.