El Toyota RAV4 ha estat, durant molt temps, un dels referents al mercat dels SUV de mida mitjana. El model japonès es va saber diferenciar en el seu moment de la resta de competidors per la seva aposta, com és habitual en Toyota, pels motors híbrids.

El millor argument de compra d'aquest model era, i continua sent de fet, el seu motor hibrido que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. Tanmateix, són diversos els models que han arribat recentment al mercat amb noves mecàniques que els permet obtenir també la preuada etiqueta ECO i que, per preu, són molt més atractius que el RAV4.

Toyota RAV4El Toyota RAV4 continua sent un referent dels SUV híbrids, però un nouvingut al nostre mercat li està robant moltes vendes per ser més barat i amb etiqueta ECO de la DGT - Toyota

Un d'ells és precisament un model que durant anys ha pogut presumir de ser el SUV més venut a Espanya i que ara ha arribat amb una nova generació que apunta maneres.

No és cap altre que el Nissan Qashqai, un model que ha caigut en vendes en aquest 2021 precisament perquè ha estat l'any de l'arribada de la nova generació. Això sí, des que aquesta està ja al mercat, les vendes del SUV de Nissan s'han tornat a enlairar.

Tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de desembre per comprovar que el Qashqai ha tornat a ser un de les referències. Amb 1.527 matriculacions l'últim mes de l'any, aquest model ha aconseguit acabar el curs com el catorzè cotxe més venut a Espanya. Una posició que s'allunya, i molt, de la vint-i-vuitena que ha aconseguit el RAV4 al nostre país.

La nova generació del Nissan Qashqai apunta a supervendes i ja s'ha 'menjat' el Toyota RAV4

Un dels punts forts del nou Qashqai és que, sent molt mes barat que el RAV4, compta amb la carta del seu nou motor amb hibridació lleugera que li permet poder lluir també l'etiqueta ECO de la DGT.

Així, la versió més senzilla del model de Nissan arriba amb un 1.3 DIG-T MHEV de 140 cavalls de potència associat a un canvi manual de sis velocitats i a una tracció davantera. Associant aquesta mecànica a l'acabat mes senzill, el denominat Acenta, que arriba ja més que bé dotat de sèrie, el preu de partida com veiem al configurador de la marca sempre que financem la compra és de 25.775 euros.

Un preu que s'allunya dels 32.951 euros dels quals parteix la versió d'accés del RAV4. Això sí, és important tenir en compte que, a diferència del Qashqai, el Toyota sí que arriba amb un motor híbrid pur, en aquest cas de 218 cavalls de potència. Una mecànica més potent però que promet també molt bons consums.

Els que busquin un SUV híbrid pur aniran de cap, lògicament, cap a el RAV4. Tanmateix, els que busquin un SUV amb etiqueta ECO i a un preu molt més accessible, tindran molt més en compte un Qashqai que, en uns mesos, ja s'ha 'menjat' un dels seus principals rivals.