Com bé saben tots aquells que solen estar atents a les notícies de la indústria europea, en els últims anys han estat alguns els fabricants històrics i molt importants de soca-rel europea que han acabat en mans de gegants de la indústria de l'automòbil Xina. Bons exemples d'ells són MG, que ara formen part del gegant asiàtic Saic Motors, o Volvo, que ara forma part de Geely.

Tenint en compte que la indústria de l'automòbil Xina està vivint un dels seus millors moments, no són pocs els que asseguren que, potser no ara però si d'aquí a uns anys amb la implantació completa dels cotxes elèctrics, les marques xineses seran les que realment domina en un nivell mundial.

 

És per això que no deixa de ser curiós un dels moviments que s'ha realitzat a Europa en els últims temps, entre altres coses perquè és el moviment al contrari del que ve sent habitual en els últims temps. No ha estat cap altre que Stellantis, un dels gegants de la indústria europea, el que va decidir fa ja uns mesos comprar el 51 % de Leapmotor International, una marca de cotxes xinesa.

Stellantis aposta per una de nova via low cost

La intenció de Stellantis, matriu propietària de marques com Peugeot, Fiat, Jeep, Opel o Citroën, entre altres, és aconseguir tenir més presència a les carreteres europees de la mà de cotxes low-cost però no amb les seves marques principals, sinó a través d'aquesta marca xinesa.

És més, ja se sap que el seu primer model que es vendrà a Europa de la mà de Leapmotor serà el T03, un petit urbà que es construirà a Polònia i que arribarà de la mà d'un l'única versió 100 × 100 elèctrica amb un motor 109 cavalls i una bateria que li permetrà tenir 280 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, unes xifres que el converteixen en una alternativa interessant a models com el Dacia Spring, menys potent i amb menys autonomia, i el MG ZS.

 

Veurem fins a quin punt aquesta estratègia del gegant europeu acaba tenint o no èxit, entre altres coses perquè, si bé és cert que són molts els que estan deixant de banda certs prejudicis amb les marques xineses, continuen sent molts els conductors que, per diferents motius, prefereixen continuar apostant per marques europees.