Si bé és cert que els SUV han arribat i s'han carregat carrosseries molt reeixides en les últimes dècades a Espanya i a Europa com és el cas de les berlines, també ho és, i en Mercedes i BMW el saben molt bé, que encara són molts els que continuen apostant per elles.

Entre altres coses perquè, de fet, són molts els que consideren que, a nivell estètic, són molt més boniques les berlines que els SUV, models més toscos i robustos que, això sí, estan arrasant.

Unes berlines que continuen tenint protagonisme al nostre mercat encara que, això sí, ho fa tan sols als catàlegs de les prèmium. Marques com Seat, Renault, Kia o Hyundai, entre moltes d'altres, han deixat d'apostar per elles veient que el gruix de les vendes es concentra en els SUV.

 

En aquest sentit, tant Mercedes com BMW, igual com Audi, per molt que hagin reforçat, i de quina manera, la seva cartera de SUV, continua apostant per les berlines. I el BMW Sèrie 4 és un bon exemple d'això. Una berlina cupè que, per a molts, és de les més boniques del mercat.

Això sí, sent com és un BMW i amb un caràcter esportiu com és el d'aquesta Serie 4, no és un model barat. Com veiem en quecochemecompro.es, el preu d'aquesta joia alemanya és de 51.000 euros en el cas de la versió d'accés.

El Mercedes CLA és l'alternativa barata al BMW Serie 4, però és una berlina molt top

És per això que no són pocs els que opten per buscar alternatives que tinguin el mateix patró: una marca prèmium, un disseny molt atractiu però un preu més baix. I allà és on apareix el Mercedes CLA, una berlina cupè que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, té un preu d'accés a la seva gamma de 33.184 euros, és a dir, ni més ni menys que 17.816 euros menys.

Una diferència de preu que, veient com de ben dotades que arriben les dues, molts consideren exagerada. És cert que el BMW compta amb un motor de gasolina 2.0 de 185 cavalls i que el Mercedes arriba amb un 1.3 de 136 cavalls de potència, però la diferència de gairebé 18.000 euros no sembla justificable més allà del purament estètic.

Entre altres coses perquè, com no podia ser de cap altra manera, aquest CLA, per molt que no tingui potser aquest aire més esportiu que sí que té el Serie 4, arriba amb un equipament de sèrie que no té res a envejar a ningú. I és que compta de sèrie amb, entre altres coses, bluetooth, port USB, control de creuer, llantes d'aliatge, fars LED, ordinador, sistema multimèdia MBUX i climatitzador automàtic.

És cert que els compradors que van als concessionaris d'aquestes marques no busquen precisament bons preus, però també ho és que, amb diferències així, sembla evident quina compra és la més racional.