El que sorprèn no són les seves xifres, sinó la tranquil·litat que transmet. Fins ara, viatjar per Espanya en elèctric significava planificar cada quilòmetre, calcular recàrregues i resar perquè un carregador funcionés. El Kia EV3 canvia aquestes regles: permet afrontar desplaçaments llargs amb una autonomia inèdita en el seu segment i sense perdre temps en els punts de càrrega.

Un dels frens més grans que ha tingut la indústria del cotxe elèctric a Espanya ha estat la lamentable infraestructura de punts de càrrega que recorre el país. Que si els carregadors no funcionen, que si són lents, que si n'hi ha pocs... Li queda molt camí per recórrer a Espanya en aquest sentit. Tant que, perquè no sigui un problema, hi ha marques que busquen solucions pròpies. I Kia és una d'elles. Ho ha fet amb l'EV3.

Aquest SUV arrenca en 22.910 euros amb els ajuts del Pla MOVES III, i la versió amb més bateria ho fa en 27.870 euros. Quantitats molt competitives si pensem en el que ofereix: fins a 605 km d'autonomia WLTP o fins ia 773 km en recorreguts urbans. I tot això amb la tradicional garantia de 7 anys de Kia.

Kia EV3
Kia EV3

Aquest Kia pot recórrer gairebé 800 km amb una sola càrrega

Quant a espai, l'EV3 no decep. Mesura 4,30 metres de llarg i compta amb un maleter que va de 460 a 1.251 litres, la qual cosa el fa ideal tant per al dia a dia com per a escapades familiars. La seva mida el col·loca davant rivals com el Peugeot e-2008, el Opel Mokka-i o el Citroën ë-C3 Aircross, encara que la proposta coreana juga amb un avantatge clau: la seva versatilitat a la carretera.

La part tècnica reforça aquesta sensació de confiança. El seu motor elèctric de 204 CV i 283 Nm de parell permet accelerar de 0 a 100 km/h en 7,5 segons, amb una velocitat màxima de 170 km/h. No és només eficiència, també és dinamisme. Un cotxe que respon amb immediatesa al pedal i que se sent àgil en autopista.

A més, pot recuperar gairebé tota l'energia en només mitja hora

Però tan important com córrer és saber quan parar. Allà és on entra la càrrega ultraràpida: passar del 10% al 80% en tot just 31 minuts. A més, gràcies al sistema Plug&Charge, n'hi ha prou amb endollar el vehicle en un punt compatible perquè es realitzi el pagament automàticament, sense apps ni targetes. Un detall que converteix l'experiència en alguna cosa realment senzilla.

Kia EV3
Kia EV3

A l'interior, Kia aposta per la tecnologia pràctica. Des de l'acabat més bàsic, l'EV3 equipa navegador amb Kia Connect en una pantalla corbada de 12,3 polzades, Android Auto i Apple CarPlay sense fil, fars LED i climatitzador bizona automàtic. S'hi afegeixen assistents com el control de creuer adaptatiu amb funció Stop&Go o la frenada d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes.

Amb aquest conjunt de solucions, el Kia EV3 no només competeix: redefineix la utilitat real d'un elèctric a Espanya. S'ha acabat viatjar amb por de quedar-se tirat. I també les parades eternes.