És més que cert que Jeep ha pres una sèrie de decisions en els últims temps amb el clar objectiu d'augmentar la seva quota de mercat a Europa, entre elles la de llançar l'Avenger, un model que se situa un esglaó per sota del Renegade i que és ara el seu model més barat.
Això sí, es pot destacar que no són pocs els que encara continuen tenint a Jeep com una marca de referència no precisament pels seus models d'accés, sinó per un dels seus models més cars i emblemàtics, el Wrangler.
La versió d'accés d'aquest icònic tot terreny que compta ara amb una mecànica híbrida endollable supera els 80.000 euros, per la qual cosa evidentment és un model que no està a l'abast de la immensa majoria de conductors al nostre país. Tanmateix, el curiós en aquest cas és que hi ha al catàleg de la marca un model que se situa un esglaó per sobre en compte a preu i que molt pocs coneixen, entre altres coses perquè és un model que amb prou feines es ven al nostre país.
El Jeep Gladiator, una enorme pick-up que no és precisament barata
No és altre que el Gladiator, un model que passa per ser l'única pick-up de grans dimensions que té la marca a la venda a Espanya i que, amb més de 5,5 metres de llarg, és un model que sembla més destinat a altres mercats que a l'europeu, on aquest tipus de cotxes tant per carrosseria com per mida amb prou feines tenen èxit.
Es pot destacar a més que, a diferència del Wrangler, que ara compta amb un motor PHEV i per tant amb etiqueta ZERO doni-la DGT, aquest Gladiator compta amb un motor d'una altra època, en aquest cas un dièsel 3.0 V6 turbo de ni més ni menys que 264 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió automàtica.
Com no podia ser de cap altra forma sent com és un Jeep, la marca l'ha dotat amb una tracció a les quatre rodes, pel que es presenta com una opció potser no tan top com el Wrangler quant a conducció offroad però més que interessant.
Quant al seu preu, l'única versió disponible d'aquest model a Espanya té un preu de partida de més de 91.000 euros sense comptar amb els extres de pintura i accessoris, per la qual cosa pot presumir de, més enllà de no ser precisament el Jeep més venut a Espanya, sí de ser el més car dins del catàleg de la marca.