El Peugeot 508 és una de les berlines que continua resistint l'ascens imparable dels SUV a Espanya i a Europa. Un model que, si bé és cert que no té, ni de lluny, el pes que tenen altres models de Peugeot en les vendes de la marca francesa, sí que pot presumir de ser una berlina amb un aire esportiu molt interessant.

No són gaires els que opten per ella tenint en compte que per un preu similar es pot comprar un Peugeot 3008, un model molt més atractiu per a molts i que segueix la tendència actual del mercat. Però no per això a la marca francesa són deixant d'apostar, almenys de moment, per ella.

 

Falta saber, això sí, si en el futur tindrà o no continuïtat aquest model veient que marques com Volkswagen, Renault o Ford han deixat ja de comptar amb models com el Passat, el Talismán o el Mondeo en mercats com l'europeu i l'americà donades les seves pobres xifres de vendes

Tanmateix, un mercat en el que aquest tipus de models sí que continuen tenint molta sortida és el de la Xina. És més, malgrat que Ford ha deixat de fabricar i vendre el seu Mondeo a Europa, la marca americana ha llançat la nova generació d'aquesta berlina a Xina i adaptada a les necessitats i gustos del gegant asiàtic.

La berlina xinesa clarament inspirada en el Peugeot 508 que, si es vengués a Espanya, tindria èxit

I és precisament a la Xina un mercat en el qual es ven una berlina que, com bé podem veure en les imatges, no és que recordi al Peugeot 508, és que és una còpia, especialment en la seva part posterior.

No és que sigui cap secret que són algunes les marques xineses que opten per prendre com a referència models d'èxit a Europa i dissenyar i fabricar les seves particulars versions. Aquest Changan Uni-V és un clar exemple d'això, una berlina amb un toc esportiu inspirada en el Peugeot 508 que, ull, no tan sols ha pres com a referència el disseny de la berlina francesa al seu exterior, sobretot en la part posterior, sinó també a l'interior.

 

I és que tan sols fa falta fer un cop d'ull ràpid per adonar-se que aquesta marca xinesa ha optat per fer la seva particular interpretació del famós (per bé i per malament) i-Cockpit de la marca gal·la.

 

Però el millor d'aquest model, que arriba amb un motor de gasolina de 1.5 litres amb 188 cavalls de potència, és el seu preu: ni més ni menys que 109.000 iuans, que amb el canvi actual són menys de 16.000 euros. Un preu que, en el cas que aquest model es vengués a Europa (una cosa molt improbable tenint en compte les diferències entre les normatives d'emissions d'un mercat i un altre), segur que provocaria que molts veiessin en aquesta berlina una opció potser més interessant que qualsevol dels SUV de Peugeot, i sens dubte que el 508.