Per molt que l'oferta al mercat de l'automòbil a Espanya és cada vegada major i també els segments del propi mercat, hi ha models que aterren en ell de la millor manera possible.

En Citroën ho saben molt bé, entre altres coses perquè ha estat un dels seus nouvinguts el que s'ha colat ens els 5 cotxes més venuts el mes passat desembre. No és cap altre que el nou Citroën C4, l'opció ara més demandada de la marca francesa al nostre país.

Si bé és cert que en la llista general de l'any ha estat el Citroën C3, un dels utilitaris de moda a Espanya, el que ha aconseguit ser el model més venut de la marca acabant, ull, en novena posició, el C4 ha acabat el mes de desembre com el cinquè cotxe més venut a les nostres carreteres, acabant així l'any en una més que interessant setzena plaça.

Un Citroën C4 amb el qual la marca francesa ha tornat a demostrar que la seva aposta per sortir una mica dels camins habituals quant a disseny és una aposta guanyadora. I és que aquest model, malgrat entrar dins de la categoria de compactes, té un disseny que bé podria firmar molts crossovers.

Un disseny que, ull, com és lògic, no és l'única carta que té aquest model per acabar sent un dels més reeixits. I és que, per damunt de tot, la millor arma d'aquest C4 és la seva excel·lent relació qualitat/preu.

El Citroën C4 és el top vendes de la marca i pot presumir de ser un dels millors cotxes del moment a Espanya

Com bé podem veure al configurador de la marca, Citroën ha apostat tant per motors de combustió com per, seguint la línia de la resta de marques generalistes, anar també a buscar el mercat dels elèctrics amb una versió full electric del seu nou compacte.

En el cas de la versió d'accés amb motor de combustió, aquesta arriba amb un dièsel Blue HDi de 110 cavalls per tan sols 20.720 euros o amb un gasolina PureTech de 100 cavalls per 20.860 euros, en els dos casos motors units a una transmissió manual i associats a l'acabat Live Pack, un acabat que arriba molt ben dotat de sèrie malgrat ser el més bàsic de la gamma.

Quant a la versió elèctrica, el Citroën ë-C4 arriba amb un motor cent per cent elèctric de 136 cavalls de potència que, unit a una bateria de 50 kWh, li permet tenir una autonomia d'uns 50 kWh. En aquest cas, l'acabat mes bàsic és el Feel, i amb ell aquest versió elèctrica part des dels 33.870 euros, com bé podem veure al configurador de Citroën.

Un model que en les seves dues versions pot presumir de tenir el que molts busquen avui dia: bon disseny, bona gamma de motors, molta tecnologia i, ull, uns preus molt top.