El Dacia Sandero ha estat el cotxe més venut a Espanya l'octubre de 2022. L'utilitari romanès i el seu èxit el mes passat escenifiquen la situació que travessem, en la qual els preus a tots els sectors s'han disparat i els consumidors busquen opcions econòmiques amb preus ajustats.

Segons dades d'Anfac, el Sandero va registrar 1.696 unitats matriculades el mes passat. Això es tradueix en un creixement l'11,2% en vendes respecte a octubre de 2021. Li segueix el Hyundai Tucson, que va aconseguir 1.630 matriculacions. Una xifra que significa una caiguda del 12,2% respecte al mateix període l'any anterior. El tot camí sud-coreà es manté a més com el cotxe més venut des de començament d'any amb un total de 18.749 matriculacions. El Sandero es queda en el segon lloc, amb 16.489 lliuraments.

Dàcia Sandero/ Dacia
Dacia Sandero / Dacia

El Dacia Sandero és el cotxe més venut a particulars de l'última dècada

Un Dacia Sandero que, a més, és el cotxe més venut entre particulars en els últims 10 anys. L'utilitari li està guanyant la partida a marques que tota la vida han operat a Espanya com Seat o Volkswagen. Només a l'octubre, 1.405 de les matriculacions esmentades van anar a parar en mans de particulars. Estem parlant de més del 80% de les vendes totals. Els models que el segueixen en aquest rànquing són el Hyundai Tucson, el Kia Sportage, el Hyundai Kona i el Toyota C-HR.

Entre els factors que tenen a veure amb aquest èxit destaca la relació entre la qualitat i el preu. Sobretot en la seva tercera generació. Una edició que, malgrat que ha patit la inflació del sector, es manté en un preu d'accés de 12.790 euros, i ofereix una qualitat i un equipament molt superior a la versió sortint.

Un baix preu que molts consumidors aprofiten per accedir a models superiors de la gamma. En aquest sentit, la versió més venuda és la que porta l'acabat Stepway un motor bifuel adaptat al Gas Liquat de Petroli (ECO-G) que li permet presumir de l'etiqueta ECO de la DGT i ofereix una alta eficiència. És una bona alternativa als híbrids MHEV. De les 1.696 unitats que es van matricular a l'octubre, 612 van ser versions ECO-G. És a dir, un 36% del total.