No és que sigui precisament cap secret que l'era dels vehicles amb motors de combustió està cada vegada més a prop d'arribar a la seva fi. En aquest sentit, si bé és cert que la immensa majoria dels cotxes actualment a nivell mundial continuen sent cotxes que funcionen amb motors de gasolina o amb motors dièsel, també ho és que cada vegada són més els elèctrics que tenen pes a les carreteres.

És més, un bon exemple d'això és que, en aquest 2023, el model més venut a Europa no està sent cap altre que el Tesla Model Y, un elèctric. Com no podia ser de cap altra forma, es pot tenir en compte que aquest augment de la venda dels elèctrics arriba també de la mà de les estratègies per part d'institucions com la Unió Europea, que estan intentant anar a poc a poc rellevant el parc automobilístic europeu apostant cada vegada més pels elèctrics a través d'ajuts governamentals.

D'aquí a uns anys, de fet, tan sols es podran vendre cotxes nous a Europa que siguin cotxes 100 × 100 d'elèctrics, per això la immensa majoria de fabricants estan apostant cada vegada més per aquest tipus de models sense oblidar-se evidentment dels de combustió, entre altres coses perquè són els que de moment continuen donant-los més alegries.

L'Agència Internacional de l'Energia té una dada demolidora

En aquest sentit, no ha estat cap altra que l'Agència Internacional de l'Energia la que acaba de publicar un informe en el qual apunta algunes dades realment interessants sobre el futur dels elèctrics.

Tal com apunten des d'aquesta agència, actualment són al voltant de 27 milions d'elèctrics els que circulen a les carreteres a nivell mundial, una xifra ja important però que continua sent molt menor respecte als models amb motors de combustió.

Tanmateix, des del propi organisme apunten que, per exemple, en aquest 2023 un de cada cinc cotxes venuts nous és un elèctric, una ràdio molt superior a la del passat 2020, quan es venia tan sols un cotxe elèctric de cada 25 cotxes nous.

Però la dada segurament més interessant d'aquest informe és el que apunta que d'aquí a tot just set anys, és a dir, el 2030, el número d'elèctrics a les carreteres a nivell mundial s'haurà multiplicat per 10, sent així una tecnologia molt més assentada i un tipus de motor que tindrà molt més protagonisme a tots els mercats, especialment en el d'Europa, Àsia i els Estats Units.