El Lexus NX 350h Premium+ es posiciona com un dels SUV híbrids més equilibrats del mercat, combinant un disseny sofisticat, un elevat nivell d'equipament i una mecànica fiable. Ho fa a més amb un preu promocional que el col·loca en una posició avantatjosa davant els seus rivals del segment prèmium, reduint sensiblement la distància davant opcions més populars o amb menor dotació tecnològica.

Aquest model es comercialitza actualment amb un descompte de més de 7.400 euros sobre la seva tarifa oficial, situant-se en 50.520 euros. Aquesta xifra resulta especialment competitiva si es té en compte el nivell d'acabats i tecnologies que incorpora de sèrie, entre les quals destaquen assistents de conducció avançats, confort d'alt nivell i solucions de connectivitat pròpies de vehicles de més categoria.

El disseny exterior manté el llenguatge distintiu de Lexus, amb línies anguloses, graella prominent i una firma lluminosa reconeixible. A bord, la qualitat de materials i l'execució de l'habitacle reflecteixen una atenció al detall equiparable a marques com Mercedes o Audi. La tapisseria en cuir sintètic Tahara, el sistema multimèdia amb navegador 3D, les llantes d'aliatge de 18 polzades i els fars Full LED formen part de l'equipament sense cost addicional.

Crida especialment l'atenció l'equilibri entre estètica, tecnologia i mecànica, ja que el NX 350h recorre al sistema híbrid autorecarregable de Toyota, un dels més contrastats del mercat.

Híbrid sense endolls, amb etiqueta ECO i eficiència contrastada

El sistema de propulsió combina un motor de gasolina de 2.5 litres amb un motor elèctric, lliurant una potència conjunta de 243 CV. La gestió va a càrrec d'una transmissió e-CVT, configurada en aquest cas amb tracció davantera. Aquesta arquitectura permet una acceleració de 0 a 100 km/h en 8,8 segons i una velocitat màxima de 190 km/h, prou xifres per a un ús polivalent en tota mena d'escenaris.

 

Amb un consum mitjà homologat de 5,8 l/100 km, el NX es beneficia també de l'etiqueta ECO, la qual cosa li atorga avantatges pràctics en entorns urbans i restriccions mediambientals. Es pot destacar que aquest sistema híbrid no requereix càrrega externa, la qual cosa simplifica el seu ús diari sense renunciar a moments de circulació elèctrica en condicions favorables.

El conjunt resulta especialment atractiu per als qui prioritzen la fiabilitat i l'eficiència sense renunciar a un alt nivell de confort. La presència d'assistents com el control de creuer adaptatiu, el detector d'angle mort o la frenada automàtica amb alerta de trànsit creuat posterior, completen una dotació enfocada a la seguretat i la conducció semiautònoma.

En aquest sentit, el NX 350h en acabat Premium+ se situa com un model difícil d'igualar en el seu rang de preu actual. El seu posicionament com a "gran desconegut" respon, més que a una falta de qualitat, a la seva discreció comercial davant competidors més visibles, malgrat oferir un producte més complet i racional en termes de cost-benefici.