Mazda sap molt bé que no el té res fàcil per triomfar a les carreteres europees. Entre altres coses perquè, sent com és una marca que es queda mig camí entre un fabricant generalista i un fabricant prèmium, té com el seu principal rival a Volkswagen, una de les marques amb més pes dins de les carreteres del vell continent.

És per això que el fabricant japonès està optant els últims temps per llançar interessants promocions per a alguns dels seus millors models així com distanciar-se de la resta de marques amb apostes mecàniques realment diferents com és el cas del nou CX-60.

 

Tanmateix, una de les millors ofertes que es pot trobar actualment dins del catàleg de la marca d'Hiroshima passa per un model 100 × 100 elèctric, un model que va ser dels primers en la seva categoria i que ha rebut fa poc una actualització de meitat de cicle, pel que es presenta com una opció com menys interessant per a aquells que busquen un SUV 100 × 100 elèctric.

El Mazda MX-30, un SUV elèctric interessant però amb un 'però' important

No és cap altre que el MX-30, un model que, com no podia ser de cap altra forma, pot presumir de ser dels més bonics de la seva categoria, combinant bellesa, elegància i esportivitat a parts iguals com sol ser habitual a la marca japonesa.

La versió més senzilla d'aquest model compta ara amb un descompte que supera els 14.000 € sempre que ens aprofitem dels ajuts del govern així com de les promocions internes de la marca, convertint-lo en un model molt interessant per a aquells que busquin un SUV elèctric amb aires de prèmium.

 

El problema en el seu cas és que, per molt que tingui un disseny molt atractiu i la qualitat habitual que tenen tots i cada un dels models de Mazda, sent com és un dels models més veterans del seu segment de comptar amb una bateria de tot just 36 kW hora, la seva autonomia es queda en 200 km, una xifra que es queda molt per sota de la qual tenen ja la immensa majoria de models elèctrics al nostre país, fent d'ell una opció pensada gairebé exclusivament per a aquells que es mouran per entorns urbans i no para afrontar llargs viatges en carreteres i autopistes, i menys en un país com el nostre on la infraestructura no és que sigui la millor per als elèctrics.