Els SUV no són un tipus de carrosseria que aquest de pas al sector de l'automòbil, sinó un tipus de models que han arribat per quedar-se. I en Ford ho saben molt bé. De fet, la marca americana és una de les que més hi està apostant, tant a nivell de mercats ja molt consolidats com són els europeus o el mercat nord-americà.

Tanmateix, Ford sap molt bé que no són aquests els únics mercats que els poden donar moltes alegries. És per això que, especialment en mercats asiàtics així com en el d'Austràlia, fa temps que el fabricant aposta per ampliar la seva nòmina de SUV.

Al final, saben en Ford que cada mercat té les seves peculiaritats, i que models de grans dimensions com és el cas del Ranger no tenen el mateix grau d'èxit en tots ells. En el cas d'aquest model, sí que és una de les pick-up que triomfen, i de quina manera, en mercats com el nord-americà o l'australià, però a Europa tot just té presencia.

I és de cara a aquests mercats on Ford ja té preparat un nou SUV tot terreny que, ull, apunta a convertir-se en un supervendes. Entre altres coses perquè té tot el que solen tenir aquest tipus de models de la marca americana: un disseny robust, bones mecàniques i capacitats offroad que molts dels SUV que es venen a Europa ni somien tenir.

El nou Ford Everest, un tot terreny molt top que, per desgràcia, no arribarà a Europa

No és cap altre que el nou Everest, un dels models que serà clau en mercats com el d'Austràlia, Tailàndia, les Filipines i l'Índia. Serà el pròxim 1 de març quan la marca presenti oficialment aquest nou model, però la divisió australiana de Ford ja han publicat unes imatges en les quals s'intueix bona part del seu disseny.

"La nostra intenció des del principi va ser comunicar la capacitat de la següent generació de l'Everest amb un disseny exterior robust. A l'interior, creem un santuari amb detalls prèmium en el qual els clients podien sentir-se relaxats, sense importar el que succeís fora," ha apuntat recentment Max Wolff, el director de disseny del Ford Everest.

Un nou Evesrest que comptarà en la seva gamma de motors amb diferents opcions partint del mercat en el qual es comercialitzi. Entre elles, motors dièsel, un de quatre cilindres EcoBlue i un bloc de sis cilindres i 3.0 litres. D'altra banda, un gasolina de 2.3 litres EcoBoost com a topall de gamma. Això sí, el millor de tot és que tots ells comptaran amb tracció total a les quatre rodes així com amb un canvi automàtic de 10 velocitats.

Un Everest que, per desgràcia per als amants a Europa d'aquests tot terrenys de grans dimensions, que no és que siguin molts, tot sigui dit, no arribarà al vell continent. Almenys de moment. Veurem si en el futur en Ford opten per comercialitzar-lo a les nostres carreteres.