Són molt poques les marques al nostre país que puguin presumir de, sense ser low cost, tenir preus als seus concessionaris que s'apropen molt més als de Dàcia que als de marques generalistes com Peugeot, Renault o Ford, entre moltes d'altres.

Una d'elles és Fiat, una marca que ha fet precisament de l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models u dels seus factors crucials a l'hora de continuar sumant vendes.

Són alguns els models que poden anar amb el cap molt alt en aquest sentit, entre ells el Fiat Panda, que pot pot presumir de ser el model més barat ara a Espanya, o el Fiat 500, un urbà top vendes per la seva excel·lent gamma de preus. Dos models que arriben a més amb sistemes micro híbrids que els permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT, que no és un detall menor.

 

No és el cas del Fiat Tipo, almenys en la seva versió d'accés. Un Tipus que es posiciona ara com un dels compactes més tractius del mercat i un dur rival per a, entre altres, el Ford Focus.

La rebaixa de més de 8.000 euros que fa del Fiat Tipo una alternativa al Ford Focus

De fet, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Fiat Tipo més bàsic de la gamma arrenca ara en ni més ni menys que 13.863 euros. Un preu ganga que arriba amb un descompte inclòs de, ull, 8.137 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca italiana.

És evident que, com passa amb les versions més senzilles del Panda o del 500, aquest Tipus 5 portes més bàsic de tots no és que arribi amb un equipament molt complet. Arriba amb el just per al dia a dia i per als que busquen un model correcte i sense pretensions. Amb un motor de gasolina 1.0 de 100 cavalls, aquest compacte és una opció equilibrada i sense luxes.

La seva millor carta, de lluny, és el preu. I més si ho comparem amb el del Ford Focus, que, com bé podem veure a l'esmentat mitjà, parteix des dels 22.324 euros amb un descompte per finançament de 4.052 euros.

 

En aquest cas, malgrat ser el Focus d'accés a la gamma, aquest Ford compta amb un motor 1.5 dièsel EcoBlue de 120 cavalls de potència, una mecànica millor en tots els sentits que la del Fiat. També al seu equipament el model americà és diversos passos per davant de l'italià, entre altres coses perquè Ford sol apostar per una càrrega tecnològica més gran en els seus models.

Així, si el preu és el principal argument de compra, és evident que el Fiat és l'opció a escollir entre aquests dos models. Tanmateix, si el pressupost no és tan ajustat, el Ford acaba sent una opció més completa i de millor qualitat en tots els sentits, sent també un model molt més car.