Tan sols fa falta repassar la història de Fiat, un dels fabricants europeus més importants des de fa ja molts anys, per adonar-se com li agrada la marca italiana fabricar cotxes de mida petita i que es converteixen en opcions molt interessants per moure's per entorns urbans.

Evidentment el millor exemple d'aquest sentit no és cap altre que el Fiat 500, un model que va triomfar fa ja molts anys, que la marca italiana va decidir recuperar fa poc més d'una dècada i que continua sent, almenys avui dia a Espanya, el seu model més venut.

Un Fiat 500 que els pròxims temps veurà com les seves versions de combustió passaran a millor vida i serà la versió 100 × 100 elèctrica la que tingui tot el pes de les vendes. Això sí, a la marca italiana han decidit anar un pas més enllà i llançar un model elèctric que es queda per mida i per quines estacions un esglaó per sota del 500, alguna cosa segurament inimaginable fa tot just uns anys.

El Fiat Topolino, un cuadricicle elèctric interessant i curiós

No és cap altre que el Fiat Topolino, un vehicle que no pot considerar-se un cotxe, entre altres coses perquè no és necessari tenir el carnet de conduir per poder conduir-lo, i que no deixa de ser la versió italiana del cuadricicle elèctric de Citroën, l'AMI.

 

A Stellantis, el gegant automobilístic al qual pertanyen Fiat i Citroën, entre moltes altres marques, han entès que la mobilitat elèctrica urbana s'està convertint en una de les millors maneres de guanyar terreny a Europa, per això han decidit llançar aquests cuadricicles elèctrics que, en el cas del Citroën, aquesta ja és tota una referència en el seu segment, per molt que aquest tenia molt poc pes.

En el cas del Fiat, com sol ser habitual a la marca italiana, el fabricant li ha donat el seu toc particular referent al disseny, conversions fins i tot molt glamuroses com és l'anomenada  Dolce Vita, que inclou cordes en comptes de portes així com fins i tot una petita destra opcional.

En els dos casos, això sí, la mecànica de les prestacions són les mateixes, un petit motor elèctric que li permet tenir tot just 75 km d'autonomia en manera elèctrica i assolir velocitat màxima de 45 km/h, convertint-se així en la manera segurament més glamurosa i eficient de moure's per entorns urbans.

Tenint en compte a més que en alguns països de la Unió Europea aquest cuadricicle es pot conduir a partir dels 14 anys i que té un preu que es queda per sota dels 10.000 €, no seria estrany que comencessin a ser nombrosos en algunes de les urbanitzacions més VIP d'Europa.