Va ser fa ja un temps quan la Unió Europea va deixar molt clar que la seva intenció no era cap altra que prohibir la venda de models de combustió purs a Europa a partir de 2035. Una mesura que evidentment ha estat i continua sent molt polèmica, fins al punt que, en part tenint en compte la pressió d'alguns països molt importants en la indústria d'automòbil com és el d'Alemanya, la UE ha decidit rebaixar una mica aquesta mesura i permetre que a partir d'aquesta data sí que es poden continuar venent cotxes amb motors de combustió, encara que han de ser cotxes que facin servir combustibles nets i més respectuosos amb el medi ambient per a així rebaixar el grau d'emissions i contaminació.

No és casualitat llavors que diverses marques alemanyes estan treballant ja en diferents projectes amb diferents motors, sent porxo, una de les marques amb més prestigi en la indústria, la que s'està mostrant com el més partidari dels motors amb combustibles alternatius.

Els motors que funcionen amb etanol i 1-octanol són més nets

Així, tot a punta que, mentre els elèctrics continuen guanyant pes, els cotxes que utilitzin combustibles neutrals o e-fuels seguiran també tenint cada vegada més presència, fins al punt que no són pocs els que deixen molt clar que seran els motors que jubilin definitivament a la gasolina i el dièsel.

I és allà on l'etanol i 1-octanol poden ser, segons algunes investigacions com la que s'està duent a terme a la Universitat Tècnica d'Aquisgrà, a Alemanya, la solució al problema que generen els combustibles neutrals en les emissions locals.

Una investigació que ha apuntat que l'1-octanol és d'alta reactivitat, mentre que l'etanol és de baixa reactivitat, per la qual cosa tot el mecanisme permet eficiència tèrmica superior als motors coneguts i emissions molt més baixes. A més, aquest sistema es complementa amb sistemes de filtres de partícules similars que integren els motors dièsel.

De moment no se sap què passarà a partir de 2035, el que és evident és que, poc més d'una dècada de la data clau per a la indústria a Europa, aquest tipus de projectes ajuden a posar alternatives a sobre de la taula.