Carregant...

Si no t'agrada anar sempre amb l'aire condicionat encès, principalment per estalviar combustible, has de saber que de vegades és contraproduent anar amb les finestres abaixades, i que a partir d'una velocitat, és millor recórrer a l'aire. Perquè quan arribes a una velocitat alta, això provoca una resistència aerodinàmica que implica un major consum de combustible, perquè ho tinguis en compte i analitzis totes les situacions.

Per sota dels 80 quilòmetres per hora, sí que és més recomanable prescindir de l'aire i apostar per abaixar les finestres, encara que tot depèn del temps que tinguis per refredar el cotxe, i de la temperatura que faci a l'exterior, ja que si fa molta calor, tan sols t'entrarà aire calent. En canvi, a partir dels 80 km/h, és a dir, principalment quan vas per l'autopista, és recomanable pujar les finestres i decantar-se per l'ús de l'aire condicionat.

D'aquesta manera no generaràs càrrega aerodinàmica i un pes extra per al cotxe, cosa que es tradueix en una menor eficiència i un major consum de combustible, encara que hi ha molts factors que influeixen. Per exemple, el tipus de motor, el nombre de finestres que hi hagi obertes, la intensitat de l'aire condicionat o el disseny aerodinàmic del cotxe. I en cas de disposar d'un cotxe elèctric, en lloc d'afectar el consum de combustible, afecta l'autonomia.