Tesla, com bé saben els amants dels cotxes cent per cent elèctrics, és sense cap dubte una de les marques que més ha apostat per aquesta nova tecnologia que ja ha arribat per revolucionar una indústria que s'havia quedat estancada en el passat.

És cert que Toyota porta molts anys fent molt bé les coses quant als híbrids i que alguns dels seus models, entre ells el Prius, han estat els que han obert les aigües a d'altres més tard.

D'altra banda, es pot destacar també el bon paper de marques prèmium com BMW o Mercedes, que també estan fent de l'electrificació u dels seus punts forts. Tanmateix, Tesla està per davant de totes elles.

Va ser Elon Musk el que, fa ja anys, va apuntar que la seva idea era la de fer de Tesla la marca de referència al sector dels elèctrics i, sobretot, apropar a aquest tipus de models al consumidor mitjà i, per tant, fer dels seus models opcions assequibles.

En aquest últim punt, veient els preus dels Tesla, fins i tot els més senzills, és evident que Musk i Tesla tenen encara molta feina per davant. També el tenen en altres sentits ja que, més enllà de les marques clàssiques de cotxes i les seves apostes per l'electrificació, a la companyia americana li ha sortit un nou rival que pot posar-li en un compromís dins d'un anys.

El cotxe elèctric i amb panells solars que posarà contra les cordes a Tesla

No és altre que l'empresa holandesa Lightyear, que ha deixat clar que té al cap llançar al mercat un model el 2025, el denominat LighyearTwo, que suposarà un abans i un després en aquest mercat.

Entre altres coses perquè serà un model que millorarà les prestacions en tots els sentits del Lightyear One, un cotxe elèctric amb panells solars que, com han apuntat a la marca, va ser capaç de passar-se tot l'estiu passat sense haver de carregar les seves bateries en un endoll.

Són precisament aquests panells solars La principal característica d'aquests cotxes. Models que funcionen mitjançant panells solars que cobreixen gairebé la totalitat del vehicle, des del capó davanter fins a la part posterior.

En el cas del Lightyear One, gràcies al seu reduït pes i al seu perfil, aerodinàmic, el seu consum és de 83Wh per quilòmetre. Un consum que segons el fabricant, és tres vegades menor que el millor cotxe de la competència. Si se li hi sumen les cèl·lules solars, aquesta tecnologia que un conductor mitjà pugui gairebé oblidar-se de carregar el cotxe amb un endoll de manera habitual. Escac i mat a Tesla? El temps dirà. Això sí, segur que Musk estarà com menys atent a les novetats que arribin des d'Holanda.