Ja amb les xifres totals de vendes a Espanya de l'any 2021 passat, Seat pot presumir de tenir en el seu Arona el model més reeixit al mercat nacional. Un Arona que ha sabut administrar millor que ningú el bon ritme de vendes que va tenir en els primers mesos de l'any en els que, tenint en compte que l'actualització de meitat de cicle aquesta programada per a intervingut d'any, la marca espanyola va rebaixar molt els preus de la versió sortint.

Un Arona que l'ha seguit de molt a prop un model que, segurament, sense aquestes bestials ofertes de Seat en l'inici de 2021, hagués acabat sent el més reeixit de tots. I no, no ens referim al Dacia Sandero, sinó al Hyundai Tucson, la millor arma de la marca coreana a Espanya en aquests últims anys.

Un Tucson que ha acabat l'any en segona posició amb 21.258 vendes, una xifra que no s'allunya gaire de les 21.946 vendes que ha aconseguit l'Arona. En aquest sentit, l'últim mes de l'any, desembre, ha estat clau perquè aquest SUV s'hagi consolidat a la segona plaça.

I és que, malgrat que al novembre el Sandero va acabar com el cotxe més venut a Espanya, ha estat el Tucson el que ha regnat al desembre sent, actualment, el cotxe més venut a les nostres carreteres.

Un Tucson que molts consideren que, tenint en compte que l'Arona ja no aconsegueix amb tantes vendes com les que aconseguia fa mesos, podria ser que repetís aquest primer mes de 2022 com el cotxe mes venut al mercat espanyol.

El Hyundai Tucson arrenca l'any amb una promoció que pot ser que l'ajudi a continuar sent el més venut a Espanya

Els motius de l'èxit del Tucson són molts, i un d'ells és evidentment el seu preu. I és que, per molt que sigui un model molt més car que el Dacia Sandero, un SUV low cost, el model coreà pot presumir d'arribar molt bé dotat en tots els sentits des de la seva versió més bàsica i comptar amb una àmplia gamma de motors i acabats.

El més bàsic de tots arriba ja amb un motor de gasolina 1.6 TGDi de 150 cavalls de potència que, evidentment, li permet gaudir tant de la ciutat com de la carretera/autopista sense problema.

Quant al seu equipament, l'acabat més senzill, el denominat Klass, no és que arribi precisament molt just. Més aviat el contrari. Compte de sèrie amb elements com aire condicionat, llantes d'aliatge, control i limitador de velocitat, càmera posterior, quatre alçavidres elèctrics i llums diürns per LEDs.

Hyundai ha volgut començar fort aquest 2022 i ha llançat una promoció que deixa a aquest Tucson més bàsic per tan sols 25.325 euros amb un descompte per finançar amb la marca de 3.900 euros. Un preu top per a un SUV top que, almenys actualment, pot presumir de ser el rei de vendes a Espanya.