Els SUV no estan de passada. Més aviat el contrari. Si bé és cert que són molts els que continuen argumentant que l'èxit d'aquests models es basa en tan sols una qüestió d'estètica i de moda, el cert és que les xifres de vendes no enganyen.

El mercat no entén de lògica i, per molt que en molts casos opcions com les berlines o els familiars purs siguin millors opcions objectivament parlant (a nivell d'espai, comportament i seguretat), els SUV són ara la carrosseria que mana a Espanya.

Tan sols fa falta veure quins han estat els dos models més venuts a Espanya. En primera posició, un SUV compacte, el Seat Arona, que ha arrasat el 2021 gràcies a les ofertes de la versió sortint i al bon treball de Seat en l'actualització de meitat de cicle. En segon lloc, el Hyundai Tucson, l'última generació del qual ha arribat recentment al mercat deixant clar que és un dels models de referència.

Seat AronaEl Seat Arona exemplifica perfectament l'auge dels SUV a Espanya - Seat

Així, no és estrany que totes les marques, fins i tot les més prèmium que sempre s'han distanciat una mica de les modes, han apostat per anar retallant les seves gammes per donar prioritat als SUV, la carrosseria que mana actualment al nostre mercat.

El Volkswagen Passat és l'última víctima dels SUV malgrat ser una berlina top

Una d'elles és Volkswagen que, com bé saben els que són molt atents a les novetats de la marca alemanya, tenen ja més que decidit carregar-se al Passat. La berlina que durant molts anys ha estat un de les seves supervendes i que pot presumir de tenir tot el que necessita un model familiar, té els dies comptats.

Si bé és cert que Volkswagen encara la manté en el seu configurats, tant en versions amb motors de combustió com híbrides, no és cap secret que no arribarà una nova generació d'aquesta berlina al nostre país. Això sí, sembla que Volkswagen sí que té decidit continuar apostant per la variant familiar, amb més sortida i molt més específica per a un target concret.

Una nova víctima de l'avenç imparable dels SUV que ja ha provocat que models molt mítics com el Ford Mondeo o el Renault Talismà també diguin adeu per la porta del darrere sense fer precisament molt soroll.

Falta saber fins a quin punt Volkswagen, que és precisament una de les marques que més i millor ha apostat pels SUV, guardarà o no en un calaix la possibilitat de recuperar en un futur el seu Passat. El que sí que és evident és que, almenys ara, aquesta berlina, malgrat ser un model top, no té futur a Espanya.