Va ser fa ja uns anys quan Dacia va aterrar al nostre mercat i en bona part dels mercats top d'Europa. Una marca romanesa que, associada a Renault, tenia per objectiu fer-se un lloc als millors mercats amb una premissa molt senzilla, aparentment: convertir-se en la macadura low cost per excel·lència.
I el cert és que, ara que han passat ja uns anys i han estat alguns els models que han triomfat en diferents mercat, bé es vaig poder dir que Dacia ha aconseguit el seu objectiu. Tan sols fa falta veure les excel·lents xifres de vendes al nostre país el passat 2021: ni més ni menys que 36.771 matriculacions, una xifra que ha situat a la marca romanesa com la novena més venuda.
D'altra banda, és important destacar que el seu nou Sandero ha aconseguit, una any més, acabar com el model més venut a particulars a Espanya, amb el Duster en tercera posició. Així, Dacia continua creixent a Europa amb els seus baixos preus com a millor argument de venda.
Un argument que, ull, no és exclusiu de Dacia. I és que al mercat russa hi ha una altra marca, històrica, que continua apostant pels baixos preus per continuar sent una de les referències al seu mercat. No és cap altra que Lada.
Lada presenta una nova edició del seu Niva, el Dacia dels tot terreny
És evident que, ateses les condicions del terreny a Rússia, el mercat rus no segueix els mateixos paràmetres que bona part dels mercats europeus. En aquest sentit, els models tot terrenys i offroad tenen molt més protagonisme que en mercats com l'espanyol, el francès o l'anglès, entre d'altres.
I allà el Lada Niva, un tot terreny low cost, és un dels protagonistes. Un SUV que, com bé podem veure en la imatge, ha estrenat recentment una nova edició anomenada Travel Black que compta amb diferents detalls estètics.
Això sí, com bé veiem també en la imatge del seu interior, la marca continua apostant per un perfil molt baix en matèria de tecnologia i disseny. Sembla, de fet, un model que bé podria haver estat presentat anys enrere.
Però aquesta és precisament la gràcia d'aquest model, que basa el seu èxit no tant en l'estètic sinó en el pràctica i, especialment, en el seu preu. I és que la versió més bàsica d'aquest Lada Niva Travel parteix des dels 10.300 euros amb el canvi actual (879.900 rubles). Un model que, de moment, no arribarà al nostre mercat però que, si ho fes, i més a aquest preu, seria un seriós rival per al Duster.
