Els que tenen Kia com una de les seves marques de referència sap molt bé que un dels grans arguments que tenen en el fabricant coreà és la seva àmplia gamma de models i, a més, la seva àmplia gamma també de motors.

L'estratègia de la marca dels últims anys ha estat la de llançar molts models al mercat amb diferents tecnologies a nivell de motor per arribar a cada vegada més conductors, i fer-ho a més de la mà d'una política de preus que situa a les seves opcions entre les millors en cada segment en aquest sentit.

 

Un bon exemple d'això és un model que ja en la seva primera generació es va convertir a tota una icona en el seu segment i que, com ha ocorregut|passat també amb el Sportage, ha fet un pas importantíssim en tots els sentits cap a davant amb la nova generació. No és cap altre que el Kia Niro.

El Kia Niro PHEV és la millor opció de la seva gamma

Un model que es pot configurar amb un motor híbrid auto recarregable, un motor híbrid endollable i un motor 100 × 100 elèctric. De les tres opcions mecàniques, si bé és cert que l'híbrid auto recarregable acaba sent la més barata i la més pràctica ja que no necessita cap tipus de càrrega externa, la més interessant com sempre i quan puguem instal·lar un carregador a casa, és la versió híbrida endollable.

I és que gràcies a comptar amb aquest tipus de mecàniques podem comptar amb el millor dels motors elèctrics i el millor dels motors de combustió, en aquest cas amb una mecànica que promet fins a 65 km d'autonomia elèctrica i, alhora, que no compta amb els inconvenients en els llargs viatges amb els que sí que compten els models 100 × 100 d'elèctrics gràcies a comptar amb un model de combustió.

 

Tal com podem veure al configurador de la marca, la versió d'accés amb aquesta mecànica, en el seu cas de 183 cavalls de potència, té un preu que supera per poc els 38.000 euros, un preu que pot acabar sent bastant més baix gràcies als ajuts del govern que buscar incentivar les vendes de cotxes amb l'etiqueta ZERO de la DGT.

Un model perfecte per a aquells que busquen un consum molt baix, sobretot si es fa un ús intel·ligent de la bateria, i perquè vulguin fer un primer salt a les noves tecnologies de motor sense arriscar-se tant com amb un model 100 × 100 elèctric.