En els últims temps, com bé saben els fabricants estan assentats en la indústria de l'automòbil com és el cas de Mercedes, BMW i Audi, estan sent cada vegada més els fabricants xinesos que estan arribant a les carreteres del vell continent amb propostes realment interessants.
En aquest sentit, si bé és cert que la immensa majoria de marques xineses que arriben astre país ho fan de la mà de models barats i amb un nivell de qualitat més que acceptable, també ho és que cada vegada són més els fabricants prèmium que estan arribant també des del mercat més important de la indústria de l'automòbil per intentar robar-li vendes a les marques prèmium més assentades a Europa.
Un bon exemple d'això és NIO, un fabricant que té la intenció de posar potes enlaire el mercat de les prèmium a Europa amb propostes tan interessants com el seu nou model, un model que arriba per robar-li molt protagonisme al Mercedes EQS SUV, un dels millors SUV elèctrics del mercat.
El NIO ES8 és un SUV elèctric molt top
Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se que aquest SUV no té precisament res de bojos, sinó més aviat al contrari, es tracta d'un model que li he dit pot qualificar-se gairebé més de luxe que prèmium.
Una de les característiques d'aquest model és que compta amb tres files de seients però en el seu cas es tracta d'un model de sis places, amb dues places per fila, prioritzant així abans que res la comoditat de tots i cadascun dels passatgers. Amb l'últim en tecnologia del fabricant, un nivell de qualitat molt alt als seus materials i un disseny també molt atractiu, aquest model arriba també molt ben dotat de sèrie a nivell de motor.
Comptant amb tracció total, aquest model compte de moment amb una única opció mecànica, un motor de més de 600 cavalls de potència que, això sí, es pot associar a dues bateries diferents, una de 73,5 kWh i una altra de 90 kWh, per acabar tenint un rang d'autonomies que es queda entre poc menys de 400 km i poc més de 500 km d'autonomia.
De moment els primers països a Europa en els quals es posarà a la venda aquest model seran Alemanya, Dinamarca, els Països Baixos, Noruega, Finlàndia i Suècia, els mercats en els quals els cotxes elèctrics tenen més pes, i ho farà amb un preu de partida que es queda just per sota dels 80.000 €.