Si tens un cotxe manual, i ets d'aquelles persones amb el costum de conduir sempre amb una mà posada al canvi de marxes, has de corregir aquesta mania. Perquè, encara que no ho notis, és un error que a poc a poc destrossa el teu cotxe per dins, encara que pugui semblar difícil de creure. Però hi ha una explicació elaborada després d'un estudi realitzat per experts, que desaconsella completament fer això, per un motiu molt senzill.
I és que exercir pressió constant al canvi de marxes provoca un desgast addicional en algunes peces, com les forquilles selectores o altres elements, cosa que a la llarga es tradueix en avaries. Evidentment, no és un problema que puguis notar a curt termini, però si ho fas diàriament, en un temps començaràs a comprovar-ho per tu mateix. Si ho fas ocasionalment, no t'has de preocupar, però és millor que no ho facis mai.
A més, sempre és millor tenir les dues mans al volant, per poder tenir més control en tot moment, i un millor marge de reacció en cas que succeeixi algun imprevist. Altres petits costums que també posen en perill alguns components i generen contratemps a la llarga són recolzar el peu a l'embragatge mentre es condueix, canviar de marxa de forma brusca o ignorar el manteniment recomanat de la transmissió.
