Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant que defineix molt bé quin és el seu terreny al mercat. La macadura alemanya porta dècades sent una de les més top a Espanya i a Europa precisament per això, per jugar molt bé les seves cartes.

I això que, en teoria, no es troba en un terreny fàcil. A mig camí entre les marques generalistes i les prèmium tant referent a preus com a la qualitat dels seus cotxes, els seus models poden presumir de tenir tota mena de rivals.

Els quevan als concessionaris de la marca ho fan potser no tant pel preu, sinó perquè saben que s'estaran emportant un model que estarà un esglaó per sobre de la gran majoria dels generalistes.

Un clar exemple d'això és el Volkswagen Polo, un dels models més accessibles en la gamma de la marca però que, tant referent a la qualitat dels seus materials com al seu equipament, el treu un lleuger avantatge a models com el Seat Ibiza, el Renualt Clio, el Ford Fiesta o el Peugeot 208.

Tanmateix, és precisament el model de Peugeot el que molts veuen com una molt bona alternativa ara al nostre país. Entre altres coses perquè la diferència de preu entre els dos juga molt a favor del Peugeot.

L'oferta del Peugeot 208, un dels cotxes de moda a Espanya, que complica les vendes del Volkswagen Polo

Com bé podem veure al configurador de Volkswagen, el Polo més senzill de tots, el que arriba amb un 1.0 TSI de 95 cavalls juntament amb l'acabat Life, parteix des dels 20.750 euros sempre que financem la compra amb la marca alemanya. Evidentment, tenint en compte que el Polo arriba molt ben dotat de sèrie, és un preu molt recomanable.

Això sí, els 15.000 euros que té ara, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el Peugeot 208 més bàsic fan de l'utilitari de la marca francesa una opció potser millor quant a relació qualitat/preu.

Un 208 que no compta potser amb aquest aire semiprèmium que si que té el Polo però que arriba amb un bon motor, un 1.2 PureTech de 75 cavalls, i amb un acabat en el qual no trobarem res a faltar. No és estrany que aquest 208 acabar l'any passat com el tretzè model més venut a Espanya, una posició llunyana respecte a la del Polo, que va acabar en la trenta-dosena.