Malgrat que les xifres de vendes del mes de febrer no és que hagin estat precisament per fer salts d'alegries, Dacia continua sent una de les principals marques a Espanya i a Europa quant a quota de mercat.

I el principal motiu pel qual els romanesos continuen sumant adeptes a la seva causa són els seus preus. Gairebé ningú al mercat no pot oferir els preus tan baixos que ofereixen a Dacia, sobretot en les versions d'accés.

Quant als utilitaris, el Sandero tan sols té un rival, el Fiat Panda, que en la seva versió més senzilla sí que pot presumir de ser un model més barat que el Sandero d'accés. El Duster i el Jogger sí que poden presumir de ser els més barats de la seva categoria.

Tres models amb qui Dacia té cobert bona part del mercat. Això sí, hi ha un terreny en el qual els romanesos no poden presumir de tenir el cotxe més barat de la seva classe a Espanya. I aquest no és cap altre que precisament el dels 4x4, el dels tot terrenys de veritat. Allà és de nou el Fiat Panda el que es posiciona com un dels pitjors mals de cap per a Dàcia.

El Fiat Panda en la seva versió Cross 4x4 pot presumir de ser el tot terreny més barat del nostre mercat

Un Panda 4x4 que, si bé és cert que no té les aptituds d'un tot terreny pur ni el glamur d'alguns SUV prèmium que sí que compten amb tracció a les quatre rodes, sí que es posiciona com una opció molt a tenir en compte entre els que busquen un utilitari amb què sortir de l'asfalt sense problemes.

Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu actual de la versió Cross amb tracció 4x4 d'aquest Panda és de tan sols 16.828 euros. Un preu que arriba amb un descompte aplicat de 7.422 euros sempre que es financi un mínim de 6.990 euros amb la marca amb una permanència de 36 mesos així com que lliurem un models utilitzat.

 

Un Panda que compta amb un motor senzill, un 0.9 turbo de 85 cavalls de potència que, això sí, malgrat que té en la seva tracció a les quatre rodes u dels seus punts a favor, no compta amb el sistema de micro hibridació amb el que sí que compten els seus germans de gamma, per la qual cosa no pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Això sí, tenint en compte que aquesta mecànica arriba unida a l'acabat Cross, aquest Panda pot presumir d'arribar més que bé dotat quant a l'equipament. I és que compta de sèrie amb, entre altres coses, miralls elèctrics, sistema multimèdia amb pantalla de 7 polzades, ràdio DAB, Apple CarPlay, Android Auto fars antiboira, llums diürns LEDs, ordinador de viatge, climatitzador automàtic, sensor de pàrquing posterior, i barres de sostre. Un 4x4 al que ningú a tot el mercat, ni tan sols Dacia, no pot fer-li front quant a preu.