Per molt que fa ja més de quatre anys, quan Cupra va néixer com a marca pròpia, els directius estiguessin convençuts que la decisió de separar-se de Seat anava a ser més que positiu i que els seus models anaven a tenir molt impacte a Espanya, segurament ningú no imaginava que Cupra acabaria tenint el pes que té actualment.

I és que, si bé és cert que Cupra, com marca, no té unes xifres de vendes equiparables a les de Seat, Volkswagen Kia o Peugeot, algunes de les més venudes des de començament d'any, sí que el fabricant espanyol pot presumir de tenir al seu catàleg u dels models que és, sense cap dubte, una de les sorpreses de l'any.

 

No és cap altre que el Cupra Formentor, un model que omple d'orgull a la marca. Entre altres coses perquè, si bé és cert que Cupra va néixer amb el Cupra Ateca i el Cupra León com els seus dos primers models a la venda, no va ser cap altre que el Formentor el primer model cent per cent dissenyat sota el segell de la marca esportiva. I es nota.

És mes, tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de vendes que fa primers mesos de l'any aquest Formentor en aquests tres per adonar-se del bestial creixement que ha tingut en els últims temps.

El Cupra Formentor ha triomfat tant el març que ha superat fins i tot el SUV compacte més venut a Espanya

Són ja ni més ni menys que 3.963 vendes les que porta aquest SUV cupè entre gener, febrer i març, una xifra que el situa en una més que impressionant tretzena plaça en la llista general, ull, de tot un Seat Ateca.

És més, aquest model ha aconseguit el mes de març el seu millor resultat fins a la data al nostre país, amb una més que meritòria cinquena plaça amb 1.261 vendes. No és una xifra ni un resultat menor tenint en compte que ha estat un model que s'ha venut més que qualsevol Seat aquest tercer mes de l'any.

El fet que la seva versió d'accés compti amb un preu que es queda per sota dels 33.000 euros, que compti amb un disseny molt esportiu i un equipament de primer nivell provoca que siguin cada vegada més els que vegin en ell un dels SUV més atractius del moment.

 

De fet, es pot destacar que no ha estat cap altre que el Toyota C-HR, el tercer model més venut fins a la data aquest any a Espanya i el SUV compacte que més matriculacions ha aconseguit el que s'ha quedat també per darrere aquest passat mes de març, en el seu cas per una diferència de menys de 100 vendes.

Per molt que el Formentor no sigui un rival directe d'aquest Toyota, a la marca japonesa, com en la resta, s'han quedat, sens dubte, amb la boca oberta amb el bon treball realitzat per Cupra.