El Dacia Sandero és un dels models que, sens dubte, més ha revolucionat el mercat europeu en els últims anys. Quan la primera generació d'aquest low cost va arribar als principals mercats del vell continent, no van ser precisament pocs els que van donar per fet que no anava a triomfar.
L'argument era molt senzill en aquest sentit: no hi havia lloc al mercat per a un model tan bàsic i tan modest com el Sandero. El temps ha donat la raó a Dacia i a Renault que, ull, han fet del Sandero no tan sols un dels seus models més venuts a Europa, sinó un dels models, en general, més venuts al continent.
Un Sandero que va ja per la seva tercera generació i que, malgrat que continua mantenint aquesta aposta per la simplicitat, ha evolucionat molt en matèria de disseny, seguretat i tecnologia.
Això sí, continua sent un dels models més barats que es poden comprar tant a Espanya com en bona part dels millors mercats d'Europa. Un model amb què Dacia ha crescut d'una manera constant i regular i que ha fet dels romanesos una de les marques més reeixides.
Dacia prepara un nou model que li robarà moltes vendes al Sandero
Una marca, Dacia, que sap que el futur passa pels elèctrics. És per això que en Renault acaben d'anunciar que, de cara als propers anys, arribaran nous models elèctrics al catàleg de la marca.
De moment el Spring, el primer elèctric cent per cent de Dacia no tan sols està complint les expectatives, sinó que les està superant. Si bé és cert que sent com és un model senzill aquest petit elèctric té alguns 'peròs', com el seu petit motor de 45 cavalls de potència o el fet que la seva velocitat màxima no superi els 120 quilòmetres per hora, també ho és que molts veuen en ell una solució perfecta per a la ciutat.
Però en Renault i a Dacia en volen més, per això, com ha anunciat recentment Luca de Meo, el CEO de Renault en la conferència de premsa per anunciar els resultats de 2021, la marca ja treballa en un successor del Spring.
Amb Renault recuperant ja les bona xifres després de dos anys de pèrdues, el fabricant considera imprescindible continuar ampliant la seva nòmina d'elèctrics, i allà Dacia tindrà un paper important.
Si bé és cert que no es descarta que arribin versions electrificades del Sandero, no són pocs els que apunten que el successor del Spring serà ja un model molt més capaç que l'actual i que, per tant, acabarà sent un model que li robi moltes vendes a l'actual top vendes de Dacia.
La idea de Dacia és que aquest nou model arribi el 2024 i que aquest sigui un model que, com va passar al seu dia amb el Sandero, revolucioni el mercat europeu.