Un dels models que ha revolucionat el mercat espanyol en els últims anys és, sense cap dubte, el Dacia Sandero. Amb ja tres generacions a la seva esquena, aquest low cost de Dacia s'ha convertit en tot un supervendes, sent de fet el model més venut a particulars al nostre país.
Un Sandero que ha anat millorant generació rere generació, adaptant el seu disseny i actualitzant-se en matèria de seguretat i tecnologia però conservant, això sí, els seus baixos preus. I és que aquesta és la millor arma de la marca associada a Renault, els seus preus low cost.
El problema per a Dacia és que, si bé és cert que la marca pot presumir de tenir més que dominat el seu mercat, són algunes les marques generalistes les que tenen diversos models que els poden posar en un compromís quant a preus.
Una d'elles és Fiat, que té en el seu icònic Panda u dels models que, per preu, està gairebé a la alçada del Sandero però que, per qualitat, és un model que el millora en gairebé tot.
El Fiat Panda, un model una mica més car que el Dacia Sandero però molt més equilibrat
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió més bàsica del Sandero, la que arriba amb acabat Access i un motor de 67 cavalls, la versió més espartana, és de 9.090 euros sempre que s'opti per finançar la compra amb la marca.
Per la seva part, com en veiem també en el esmentat mitjà, el preu del Fiat Panda més bàsic és de tot just 500 euros, més, en concret 9.597 euros tenint en compte les promocions per finançament.
És cert que aquesta última generació del Sandero ha fet un important pas endavant i que el seu disseny és molt més atractiu. Tanmateix, el Panda té un punt molt al seu favor: el seu motor 1.0 de 70 cavalls.
Ull, no precisament tan sols perquè sigui un motor més potent que el del Sandero, sinó precisament perquè a Fiat l'han dotat d'un sistema micro híbrid que el permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un detall que molts consumidors tenen ja molt en compte, i més en aquest tipus de models que estan ideats per a un trànsit urbà.
Amb un equipament de sèrie més complet i amb una qualitat en general superior (l'únic punt molt a favor del Sandero és la seva capacitat de càrrega, de més de 100 litres més que la del Panda), aquest Fiat, malgrat que no li arriba ni a la sola de la sabata quant a vendes, és un model a preu low cost molt a tenir en compte.