És més que cert, i així ho demostren les xifres de vendes a Espanya i a Europa en els últims temps, que les mecàniques dia se l'han perdut molta força quant a quota de mercat. Avui dia són molts els que, en cerca de consum suficients, opten abans per un model que compta amb un motor híbrid auto recarregable que per un motor dièsel, especialment aquells conductors que busquen model per fer normalment molt recorregut urbà o interurbà.
Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que els motors dièsel no han estat dissenyats precisament per a cotxes que es mouen a velocitats baixes en recorreguts curts per la ciutat, sinó per a cotxes que normalment recórrer llargues distàncies a velocitats mitjanes i altes, on aquest tipus de mecànica acaba oferint un menor consum que les de gasolina.
No és casualitat llavors que moltes marques prèmium continuen apostant per dotar molts dels seus models, especialment els sud de grans dimensions i les berlines o cotxes familiars, amb motors d'aquestes característiques. Això sí, es pot destacar que el dièsel més barat al nostre país no és precisament ni una berlina ni un seu, sinó un petit utilitari que compta amb un motor més que suficient per afrontar també llargs recorreguts a velocitats altes.
El Citroën C3 té una versió dièsel molt eficient
No és cap altre que el Citroën C3, un dels models més veterans dins de la gamma de la marca francesa que afronta de fet al final de la seva vida comercial abans de l'arribada de la nova generació, que es va presentar fa tot just una setmanes.
Un Citroën C3 que passa per ser un utilitari que competeix amb tres grans noms, és el Seat Ibiza, el Renault Clio o el Peugeot 208, entre d'altres, i que al seu torn pot presumir de ser, en la seva versió dièsel, el model més barat amb aquest tipus de mecànica actualment al nostre país.
Tal com podem veure al configurador de la marca, comptant amb les promocions i descomptes, la versió que compta amb el motor de 100 cavalls 1.5 Blue HDi té un preu que es queda per sota dels 18.000 € associat a més a l'acabat més senzill.
Un model que, sense ser evidentment el millor quant a habitabilitat i capacitat de càrrega, té una mecànica més que suficient per afrontar viatges en autopistes i carreteres a la velocitat màxima permesa, sent precisament en aquestes condicions on acaba tenint millors consums, almenys millors que els seus rivals amb motor de combustió de gasolina.