Fa tot just uns anys la gran majoria de marques com Citroën, Renault, Seat o Volkswagen no havien de respondre davant de ningú i prenien cada una d'elles les decisions que consideraven més encertades per al desenvolupament dels seus models i, sobretot, per aconseguir-ne una bones xifres de vendes.

Tanmateix, ara que la immensa majoria dels fabricants formen part de gegants de l'automobilisme com és el cas de Stellantis en el cas de Citroën, hi ha decisions preses al més alt nivell que, sens dubte, no encaixen amb la voluntat de gaires a les marques pròpies.

I això és precisament el que li ha passat recentment a Citroën, que ha vist com una decisió presa per la directiva del grup està derivant ja en queixes importants i en una guerra interna.

Citroën no entén la decisió de Stellantis

Va ser fa ja unes setmanes quan la marca francesa va anunciar, deixant a molts amb la boca oberta, que eliminava la gamma de motors de combustió del Berlingo, un dels seus models més reeixits a molts mercats europeus, apostant tan sols per versions elèctriques. Malgrat que la decisió tan sols afecta els models no comercials, la decisió ha provocat ja moltes queixes per part de la xarxa de concessionaris en països com Alemanya.

I és que és precisament un mercat on el Berlingo amb motors de combustió tenia molta sortida. Això sí, per molt que hi hagi queixes i una guerra interna, no sembla que Stellantis vagi a fer marxa enrere. Entre altres coses perquè tampoc no té gaire marge de maniobra.

Aquesta decisió, que afecta també els SpaceTourer, Peugeot Rifter i Traveller i Opel Combo, tres models de marques de Stellantis, seguirà endavant, amb tan sols versions elèctriques d'aquests models.

El motiu no és cap altre que les emissions de CO2. I és que la Unió Europea fixa la mitjana d'emissions de CO2 en un màxim de 95 g/km, una xifra que les marques del grup PSA aconseguien. Tanmateix, en entrar en joc les marques de FCA, la mitjana global s'ha disparat, per això han pres aquestes mesures urgents amb tal d'evitar sancions importants.