Dacia ha consolidat bona part del seu prestigi en l'eficàcia, la durabilitat i la solvència dels seus cotxes, virtuts per a les quals les motoritzacions dièsel eren un veritable aliat. Els models amb motor de gasoil formen així part de la història de Dàcia gairebé des d'inici, però aquesta situació canviarà: la marca romanesa abandona el dièsel.

Dàcia Duster 4x4
Dàcia Duster 4x4

Una decisió no buscada

La decisió que ha pres Dacia deriva de les imposicions de la Unió Europea, que ha sentenciat a mort els motors de combustió interna i assegura que no permetrà que es fabriquin a partir de 2035 i que, a més a més, ha previst imposar-ne unes nova i encara més restrictives normatives reguladores d'emissions. La nova norma, l'Euro 7 té un objectiu: els cotxes dièsel.

Rudolf Diesel
Rudolf Diesel

Mals temps per al gasoil

En els últims anys, el fa no res gairebé hegemònic motor dièsel veu com es redueix mes rere mes la seva quota de mercat. El públic, sensible als missatges que es llancen des de les administracions, és deixant de banda a aquest combustible. La gasolina és així la primera opció, ja sigui en propulsors convencionals o híbrids. Així, i en conseqüència, Dàcia ofereix ara únicament un model amb versions dièsel: el Dacia Duster en la seva versió 4x4, però la marca ha decidit ja que no hi haurà una nova generació amb motors de gasoli. Es mantindran només els de gasolina i els GLP i es llançarà una versió híbrida. Rèquiem, doncs, pel dièsel i tot l'honor per a Rudolf, l'enginyer alemany que va inventar aquest carburant i els motors d'alt rendiment que porten el seu cognom.