Durant molt temps, el Dacia Sandero ha pogut presumir no tan sols de ser el cotxe més barat del mercat espanyol, sinó de ser a més un dels cotxes més venuts al nostre mercat. La marca romanesa ha fet del seu utilitari, especialment en la versió més campera, la denominada Stepway, la seva millor arma a Espanya i en bona part d'Europa.
Un model que generació rere generació ha anat millorant en la seva qualitat i, per tant, augmentant també el seu preu. És cert que continua sent un dels models més barats del mercat, però ja no pot presumir de ser el low cost per excel·lència als concessionaris espanyols.
I és que amb els preus actuals, no és cap altre que el seu gran rival (per preu, no per vendes), el que torna a asseure's al tron com el rei dels low cost a Espanya. No és cap altre que el Fiat Panda, un model que no gaudeix ni de lluny de la fama ni de les bones vendes del model romanès però que, per a molts, i amb raó, és una opció molt millor que la de Dàcia.
El Fiat Panda és, ara, el cotxe més barat del mercat espanyol
Entre altres coses perquè, si bé és cert que els 10.290 euros que té com a preu de partida el Dacia Sandero més bàsic és una quantitat molt atractiva, també ho és que aquest Sandero d'accés és un model massa espartà.
Un utilitari que arriba amb el mínim quant a equipament, molt per sota de la mitjana del segment, i amb un motor que no és que sigui precisament una meravella: un gasolina 1.0 SCE de tot just 65 cavalls que, evidentment, pateix a velocitats altes.
D'altra banda, es pot destacar que el Panda més bàsic de tots, que té un preu de 9.597 euros, amb tots els descomptes ja inclosos, no és que sigui precisament un Rolls Royce, però compta amb un element que juga molt al seu favor més enllà de ser un model encara més barat que el Sandero. I aquest no és cap altre que també el seu motor.
En aquest cas, a diferència de Dacia, Fiat ha encertat amb una mecànica d'accés de gasolina 1.0 amb tot just 70 cavalls de potència que, si bé és cert que pateix igual en autopistes, compta amb un sistema d'hibridació lleugera que li permet poder lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT. Tenint en compte que són dos models destinats a un ús habitualment urbà, és evident que comptar amb aquesta etiqueta fa del Panda un model millor.
A Dacia han apostat també per un Sandero amb l'etiqueta ECO, en aquest cas el que arriba amb el motor bifuel (amb gasolina i GLP) de 100 cavalls, però el seu preu ja no és tan low cost. Així, per molt que el Dacia sigui un model que aconsegueixi moltes més vendes, si es comparen les dues versions d'accés d'aquests low cost, el Panda és una opció molt més a tenir en compte.