Cupra i Toyota poden presumir de tenir als seus catàlegs dos dels models que compleixen amb els cànons del que en els últims temps és tendència al mercat espanyol.

Dos models que són SUV i expliquen|compten en la seva gamma amb opcions híbrides, una combinació que, sens dubte, va a més a Espanya. Si bé és cert que la quota de mercat dels híbrids, siguin o no endollables, és encara molt menor en comparació a la dels models amb motor de combustió, els HEV i els PHEV van a l'alça.

 

A Cupra i en Toyota ho saben molt bé, per això han optat per potenciar dos dels seus millors models amb bones promocions. En el cas de la marca prèmium de Seat, una marca que no deixa de créixer a Espanya, el seu model estavella és el Formentor, el seu primer model cent per cent propi que és ja un èxit a les nostres carreteres.

En el cas de Toyota, els japonesos saben que, malgrat que el Corolla i el C-HR són ara els dos models del seu catàleg més venuts, el RAV4 continua sent una opció molt a tenir en compte. Entre altres coses perquè, precisament, es mou en un rang de preus semblant al del Cupra Formentor, una cosa que juga molt al seu favor.

Dos dels SUV híbrids més complets en tots els sentits cara a cara en un mercat a l'alça

La pregunta en aquest cas és més que obvia: quin dels dos es posiciona com una millor opció? La resposta, tanmateix, no és tan senzilla. Si ens centrem en els preus, podem veure en quecochemecompro.es que el preu de partida del RAV4 més bàsic amb motor HEV de 218 cavalls és de 32.951 euros.

 

Un preu molt atractiu que, si bé és cert que situa aquest model per sobre d'alguns dels seus rivals, evidencia el caràcter semi premim d'aquest SUV japonès, el qual moto híbrid HEV li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

D'altra banda, veiem també a l'esmentat medi|mitjà que Cupra ha aplicat ara un descompte en el seu Formentor PHEV de 208 cavalls, híbrid endollable, de 6.500 euros, la qual cosa deixa el seu preu de partida en tot just 33.080 euros.

El Cupra Formentor és la millor arma de la marca prèmium de Seat a Espanya i un dels models de moda a les nostres carreteres - Cupra

La diferència de preu no és que sigui precisament enorme, però sí que ho és el fet que, mentre el RAV4 compta amb un motor HEV amb etiqueta ECO, el Formentor ho fa amb un PHEV amb etiqueta ZERO de la DGT.

A partir d'allà, la diferència arriba en l'esperit de cada model, sent el Cupra una opció amb un disseny mes esportiu i cupè i, per tant, amb menys habitabilitat i capacitat de càrrega, mentre que el RAV4 és un SUV familiar en tota regla.

El Toyota RAV4 pot presumir de tenir una relació qualitat/preu molt top sent com és un model semi prèmium - Toyota

Molt ben equipats els dos de sèrie, l'opció més lògica veient la poca diferència de preu ara és anar contra|cap a el Cupra, tenint en compte, això sí, que el RAV4 és un model més polivalent.