El Cupra Formentor és un dels SUV cupè que millor es mou i més grates sensacions de conducció aporta pel seu aplom i la seva agilitat. El lloc reservat per al pilot es troba certament elevat i ens atorga un bon camp de visió de l'entorn, la qual cosa unit al seu solvent propulsor de gasolina 1.5 TSI amb 150 CV permet que el cotxe pugui definir-se com un vehicle silenciós, fàcil de conduir i que genera un consum acceptable. Quina versió és millor? L'automàtica o la manual? Ho veurem.

Cupra Formentor Híbrido
Cupra Formentor Híbrido

Bon canvi manual

En la versió manual, la palanca destaca per les seves insercions curtes, ràpides i precises que accentuen la sensació d'esportivitat que en busquen molts i permet canviar de marxa sense perdre ni una dècima de segon. L'embragatge està ben definit i el conductor s'acostuma ràpid, la qual cosa permet canviar de marxa sense estrebades. L'experiència, en suma, és molt grata, perquè el Cupra Formentor és un tot camí molt neutre i poc subvirador, el que s'agraeix tractant-se d'un SUV.

Molta comoditat

El Cupra Formentor amb canvi automàtic de doble embragatge DSG i set marxes és l'alternativa al canvi manual. Resulta ideal per a entorns urbans i permet, a més, estalviar gasolina, una cosa que s'agraeix ara moltíssim. La caixa DSG facilita la vida durant els sempre temuts embussos i davant de qualsevol parada com un cedeixi el pas, un stop o un pas de vianants. Oblidar-nos de l'embragatge incrementa la sensació de confort i fins i tot l'aparcament és més senzill, ja que comptem amb cambra|càmera de visió posterior. En incorporar lleves darrere del volant i una manera esportiva, el Cupra Formantor amb canvi automàtic és també excel·lent per a la carretera. En definitiva: dues opcions per a dos tipus de conductors i les dues són excel·lents.