Són molts els motius pels quals els cotxes elèctrics no estan tenint a Espanya la mateixa implantació que tenen en altres mercats a Europa, especialment al nord del vell continent. Això sí, segurament el principal motiu pel qual encara segueixen sent molts els espanyols els que no volen saber res dels cotxes elèctrics és per la seva relació preu/autonomia.

I és que, si bé és cert que comencen a veure al nostre país opcions interessants amb preus baixos i que acaben oferint un bon nivell d'autonomia respecte als seus competidors de preu com és el cas del MG4, es pot tenir en compte que continuen sent autonomies que es queden molt per sota del que pot oferir un model amb un cotxe de combustió.

 

Així, per molt que la immensa majoria d'espanyols recorren molt pocs quilòmetres al dia amb el seu cotxe i que la immensa majoria d'ells siguin en entorns urbans interurbans, tenint en compte també que la xarxa de carregadors públics no és que sigui precisament el millor, molts continuen sense voler saber res d'un cotxe que, en el dia d'avui, és més car que un cotxe de combustió i, a més, ofereix una autonomia que en molts casos es queda fins i tot per sota de la meitat de la qual li pot oferir un cotxe de combustió.

La data de la possible igualtat de preus entre cotxes elèctrics i de combustió

Però principalment el problema majoritari dels cotxes elèctrics al nostre país és el seu preu. I és que no és que sigui precisament cap secret que la diferència de preu entre un mateix model que compta amb un motor de combustió i amb un motor elèctric és que la versió elèctrica sol costar de mitjana entre 7000 i 10.000 € més.

És cert que amb el pas del temps, i sobretot si s'opta per carregar el cotxe elèctric a casa, aquesta diferència s'acaba amortitzant, però per a això és necessari recórrer molts quilòmetres i fer un ús molt determinat del cotxe.

 

Com no podia ser de cap altra forma, i més veient com cada vegada són més les marques que estan apostant per cotxes elèctrics barats, hi ha qui es pregunta quan arribarà el moment en el que els cotxes de gasolina i els elèctrics de prestacions similars vaig acabar entenent un preu similar.

En aquest sentit, un estudi realitzat per l'ICCT (International Council on Clean Transportation) ha detallat que, si la indústria segueix el seu rumb habitual i es compleix amb els terminis de moltes marques, és molt probable que a finals d'aquesta dècada ja puguem trobar aquesta igualtat quant a preus, encara que es pot tenir en compte que és molt probable que les autonomies dels elèctrics continuïn estant per sota de les autonomies dels de combustió.