El Toyota Yaris Cross s'ha convertit en una de les millors armes de la marca japonesa al nostre país. Un model que té tots els ingredients per triomfar entre aquells conductors que busquen un cotxe per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans, que sol ser l'habitual al nostre país, que gasti poc, còmode, ben equipat, amb una mida mitjana, amb un motor HEV i per tant amb canvi automàtic i amb una bona relació qualitat/preu.
Així, no és casualitat que aquest model passi per ser un dels B-SUV més venuts a Espanya i tota una referència en el seu segment. Això sí, tal com podem veure al configurador de la marca japonesa, hi ha una opció que és una mica més cara però que es converteix en una opció molt més polivalent, entre altres coses perquè és millor en tot.
El Toyota Corolla familiar, una opció molt interessant
Aquest model no és cap altre que el Corolla amb la carrosseria familiar anomenada Touring Sports. Tal com podem veure al configurador del fabricant japonès, el Yaris Cross més senzill de tots té un preu de partida de 26.450 euros, mentre que el Corolla familiar té un preu de partida de 27.500 euros, és a dir, una diferència de poc més de 1.000 euros.
És cert que si el que es busca és un model compacte el Yaris Cross és una millor opció per les seves dimensions, així com més còmode a l'hora d'entrar i sortir. Tanmateix, referent a motor, equipament, habitabilitat, confort i capacitat de càrrega, el Corolla és una opció molt millor.
I és que mentre que el Yaris Cross arriba de sèrie amb un motor HEV de 116 cavalls, el Corolla arriba amb un motor HEV de 140 cavalls, una diferència notable que tampoc no acaba derivant en un consum gaire més gran. Quant a l'habitabilitat i capacitat de càrrega, el Corolla familiar és molt per sobre, amb 200 litres més de capacitat de càrrega al seu maleter de gairebé 600 litres.
Un model que s'ha convertit de fet en una referència entre aquells que busquen molt espai però no volen saber res dels SUV, entre ells un Yaris Cross que és gairebé igual de car però està per sota en gairebé tot.