El temps no passa en va i, quan un vehicle porta ja uns anys al mercat, hi ha mesos en què els seus fabricants s'emporten un ensurt en publicar-se els rànquing de vendes malgrat que l'hagin renovat recentment. Això és just és el que l'ha succeït Stellantis amb el seu veterà Citroën C3 Aircross aquest mes de maig.

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross

Del novè al quarantè segon posat

En 30 dies, el petit SUV que Citroën fabrica en la planta que Stellantis té a Figueruelas (Saragossa) s'ha quedat fora del Top 10 de vehicles més venuts a Espanya, en el qual era novè, i ha caigut a plom fins al lloc|parada 42è. Així, les 1.328 unitats venudes a l'abril es van quedar aquest mes de maig en 621, menys de la meitat.

És una patacada seriosa i, més encara, si ets un vehicle que porta ja cinc anys al mercat i acaba de ser renovat fa poc. Potser s'ha d'interpretar com un senyal que l'última renovació queda curta per al que el mercat exigeix.

SUV petit

El Citroën C3 Aircross és un SUV petit amb poc més de quatre metres de llarg, motors tèrmics dièsel i gasolina amb potències que van des dels 110 fins als 131 CV i un maleter de 410 litres. La seva estètica, com la de tots els últims Citroën, no deixa indiferent té un punt feble molt seriós: no ofereix versions electrifricadas. El seu preu no és exagerat, ja que la versió d'accés es queda en 19.900 euros, xifra que, vist com camina el mercat actualment, no és un disbarat.

Els seus rivals són, entre d'altres, el Nissan Juke, el Peugeot 2008, el Renault Captur o el Volkswagen T-Cros i el Seat Arona. Si ens fixem en les xifres de vendes, el Citroën C3 Aircross està lluny de tots menys del Nissan Juke, que supera perquè el model nipó va col·locar només 400 unitats al maig.