Per molt que Citroën sempre s'hagi caracteritzat per ser una marca que a nivell de dissenys s'ha desviat una mica de la línia marcada per la resta de marques, els francesos acaben sempre jugant als mateixos terrenys de joc que altres marques generalistes com Peugeot, Seat, Renault o Kia, entre moltes d'altres.

En aquest sentit, com bé saben en totes i cada una d'elles, hi ha una carrosseria que no ha fet cap altra cosa que anar perdent força amb el pas dels anys en els últims temps, especialment des de l'arribada dels SUV als seus concessionaris. I aquesta no és cap altra que la dels monovolums.

 

Hi va haver una època, en les dècades dels 90 i els 2000, on aquest tipus de models es van convertir en la prioritat de les famílies que buscaven un espai i una habitabilitat major de la qual els podien proporcionar les berlines. Citroën ha estat de fet una de les marques que millor partit ha sabut treure-li a aquest tipus de carrosseria, però ha arribat ja un punt en el qual els francesos no han volgut continuar lluitant en una guerra que saben que hi és més que perduda.

I és que els SUV estan arrasant de tal manera que, més enllà de carregar-se als monovolums, estan fent el mateix també amb les berlines, dues categories que històricament havien estat sinònim de moltes vendes i moltes alegries en les firmes europees.

Citroën deixés de fabricar el seu Grand C4 Space Tourer a l'estiu

Tanmateix, les notícies que arriben des de Citroën en aquest sentit eren més que lògiques veient com les vendes d'aquest tipus de models han caigut en picat. En concret, la marca francesa ha anunciat que el seu Grand C4 Space Tourer ja no aquesta disponible al catàleg i que, una vegada s'hagin fabricat ja totes les unitats venudes fins ara, la producció d'aquest monovolum arribarà a la seva fi.

 

Serà el mes de juliol a la fàbrica de la marca a Vigo, les instal·lacions on s'han fabricat totes les unitats d'aquest monovolum. Un adeu més que esperat veient que, per molt que des de 1994, quan va arribar un dels primers monovolums d'èxit de Citroën a Espanya i la marca hagi aconseguit vendre més de 4,5 milions d'unitats dels seus diferents models d'aquesta categoria, entre ells l'Evasió, el Xsara Picasso, el C8, el C4 Picasso o el recent Grand C4 Space Tourer, les vendes d'aquest tipus de carrosseria ja són anecdòtiques.

Els SUV han agafat el relleu (per la força) i ara són models com els C5 Aircross o el Citroën C5 X, dos models destinats a les famílies, els que han d'omplir l'ou deixat pels monovolums. Un adeu que no ha agafat a ningú per sorpresa però que, això sí, no deixa d'evidenciar el final d'una era gloriosa per a Citroën a Europa.