Per molt que els SUV s'hagi convertit en el segment en el qual més estan apostant les marques, especialment les generalistes, els utilitaris continuen sent models molt d'èxit quant a vendes a Espanya. Entre altres coses perquè són models perfectes per moure's àgilment en el dens trànsit urbà de les grans ciutats així com models que, a diferència dels urbans cigars, sí que pot sortir a autopistes i carreteres sense cap tipus de problema.
Dels molts models d'aquest segment amb molt pes al nostre país, les xifres de vendes deixen molt clar que el Seat Ibiza i el Citroën C3 són dos dels més top. En el cas de l'espanyol, les seves 2.395 vendes en els dos primers mesos de l'any fan d'ell la tanca model més venuda a Espanya i el primer de la seva categoria.
Per la seva part, les 1.860 vendes aconseguides entre gener i febrer per part del Citroën ubiquen al C3 en una més que interessant tretzena posició, amb tan sols el Peugeot 208 i el Dacia Sandero, al marge del esmentat Eivissa, per davant quant a vendes.
Dos models que, malgrat que comparteixen segment, són molt diferents en molts sentits, per això no són pocs els que, a l'hora d'anar cap a un dels dos es preguntin quin de millor comprar-ne.
El Seat Ibiza i el Citroën C3, dues súpers vendes cara a cara
Diferències que no són precisament notables en el seu preu. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de l'Ibiza més senzill de tots és ara de 13.400 euros amb un descompte per finançament ja aplicat de 3.220 euros. Per la seva part, el preu del Citroën arrenca en els 13.270 euros, en aquest cas amb un descompte per finançament també ja inclòs de 2.850 euros.
Així, el preu no és un element crucial en aquesta comparativa. Tampoc no ho són els seus motors, almenys els que arriben en les seves versions més senzilles, amb un 1.0 MPI de 80 cavalls en el cas del Seat i un 1.2 Puretech de 83 cavalls en el cas del Citroën, sent potser aquest una opció millor, però per molt poca diferència.
On sí que arriben les diferències és en la concepció el propi model, amb el Seat sent un utilitari que destaca, com sol ser habitual, pel seu equilibri en tots els sentits i per ser un model més versàtil i capaç. A diferència del C3, que sí que es mostra més àgil en entorn urbans, aquest Ibiza es evidència una millor opció per a aquells que no vulguin tan sols un model per a la ciutat, sinó que hi optin com un model per a viatges més llargs.
Al contrari, el Citroën pateix quant a habitabilitat i comoditat si els viatges són més prolongats, però es mostra més directe i capaç a les grans ciutats. Això sí, un dels seus punts febles en comparació amb el Seat són els seus 300 litres de capacitat del seu maleter, 55 menys que la que té l'Ibiza, que és l'opció més racional (i conservadora) entre aquests dos models.